استاندار قزوین با بیان اینکه اعتیاد تهدید بزرگی برای جامعه محسوب می‌شود، خواستار استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای پیشگیری و مقابله با این بلای خانمان سوز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار قزوین در همایش گرامیداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر و تقدیر از فعالان حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان گفت: مواد مخدر امروز به عنوان ابزاری برای اجرای نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان جمهوری اسلامی تبدیل شده است.

جمالی پور با بیان اینکه اعتیاد پدیده شوم است و تهدید بزرگ برای جامعه محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: پیشگیری بهترین و کم هزینه‌ترین اقدام در راستای تضمین سلامت جامعه است.

استاندار قزوین بر استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در راستای پیشگیری و برخورد با پدیده شوم اعتیاد تأکید کرد و اظهارداشت: اگر از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم باز به موفقیت کامل نخواهیم رسید و علت آن نیز آگاهی نداشتن مردم و به ویژه جوانان از آثار سوء مواد مخدر است.

جمالی پور، هم افزایی و انسجام را ایجاد کننده قدرت و اراده قوی برشمرد و تأکید کرد: هیچ ابزاری به اندازه اراده نمی‌تواند در پیشگیری از اعتیاد مؤثر باشد.

استاندار قزوین، مشارکت تمام دستگاه‌ها از قبیل نیروی انتظامی، سپاه، بسیج، شهرداری و صداوسیما را در پیشگیری از امر اعتیاد بسیار کارساز دانست و گفت: در سایه مشارکت همه جانبه این دستگاه‌ها در کنار استفاده از ظرفیت‌های موجود و آگاهی بخشی در بین مردم، امر پیشگیری از اعتیاد محقق خواهد شد.

جمالی پور، اعتیاد را عامل نابودی بنیان خانواده‌ها و در نهایت آسیب به جامعه عنوان کرد و افزود: خانواده‌ها به دلیل آگاهی نداشتن از آسیب‌های اعتیاد گرفتار این پدیده شوم می‌شوند.

استاندار با اشاره به تنوع مواد مخدر افزود: تنوع مواد مخدر تمام اقشار و رده‌های سنی جامعه را در معرض خطر قرار داده و بسیاری از افراد را خواسته و ناخواسته درگیر این پدیده شوم کرده است.

جمالی پور با اشاره به عملکرد مطلوب شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: جایگاه خوب و قابل توجه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در کشور از تلاش شبانه روزی این شورا در عرصه مبارزه با مواد مخدر حکایت دارد.

قزوین، رتبه چهارم در زمینه مبارزه با موادمخدر

رحمانی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم گفت: جمهوری اسلامی با صداقت تمام در عرصه مقابله با تولید و توزیع مواد مخدر در سطح بین‌المللی حضور فعال داشته و دارد.

وی افزود: اقدامات ویژه‌ای در عرصه مبارزه با مواد مخدر در استان قزوین صورت گرفته است.

رحمانی با بیان اینکه استان قزوین در عرصه مبارزه با مواد مخدر رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است اظهارداشت: ۱۳ ثمن فعال در استان قزوین در زمینه مقابله با مواد مخدر و اعتیاد در حال فعالیت هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، متأسفانه فاقد ساختمان و دفتر است.

رحمانی تأکید کرد: در موضوع فضاسازی شهری، اقدامات خوبی از سوی شهرداری در زمینه آسیب‌های مواد مخدر انجام شده است.

خمسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم از بازرسی‌های مداوم بازرسان جهاد کشاورزی به مزارعی که اقدام به کشت خشخاش خبر داد.

در پایان این مراسم از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر در استان قدردانی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.