افزایش پرداخت تسهیلات مسکن توسط دولت به ایثارگران خراسان رضوی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: نهضت ساخت مسکن و تأمین خودرو برای جامعه ایثارگری از اهداف بنیاد است.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در بازدید از هتل در حال ساخت بنیاد شهید و امورایثارگران بنام هتل امام رضا (ع) در مشهد گفت: هزار قطعه زمین در سراسر کشور با هدف واگذاری به ایثارگران در تملک این بنیاد قرار گرفته است.

او افزود: این قطعات زمین به همراه تسهیلات ساخت در اختیار ایثارگران قرار می‌گیرد که از این تعداد واگذاری ۲ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین در مشهد و دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی آغاز شد.

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران ادامه داد: پرداخت تسهیلات مسکن توسط دولت به ایثارگران با همکاری سازمان برنامه و بودجه امسال ۱۸۰ درصد افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید


اوحدی بیان کرد: با افزایش این تسهیلات روند ساخت مسکن توسط ایثارگران آسان‌تر خواهد شد و به همین دلیل سال ۱۴۰۰ را به عنوان سال نهضت ساخت مسکن جامعه ایثارگری نامگذاری کردیم.

خودرو برای جانبازان واجد شرایط تامین می‌شود

او تصریح کرد: در همین راستا نیز تفاهمنامه تامین وسیله نقلیه برای جانبازان دارای مشکل حرکتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران تأکید کرد: مقرر شد با همکاری خودروسازان و بانک مرکزی تسهیلات لازم برای خودرو جانبازان واجد شرایط تامین شود.

اوحدی اظهار کرد: بعد از ۱۰ سال در توافق با سازمان برنامه و بودجه احکام تبصره یک قانون "حالت اشتغال" اصلاح شده و با توافق نیرو‌های مسلح مقرر شده است معوقات ماده ۳۸ این قشر حداکثر تا مرداد ماه پرداخت شود.

او افزود: ریل‌گذاری مناسبی انجام شده تا معوقات ایثارگران پرداخت و بنیاد شهید بدون بدهی به دولت بعدی تحویل داده شود.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: هتل امام رضا (ع) در مشهد در زمینی به مساحت هشت هزار مترمربع، ۴۰ هزار مترمربع زیربنا و ۱۶۸ اتاق در مراحل پایانی ساخت و تجهیز قرار دارد.

اوحدی بیان کرد: ساخت این هتل با عنوان هتل پنج ستاره توسط سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امورایثارگران انجام می‌شود.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار