سعید نمکی گفت: واکسن، افتخار با عظمت کشور است و به زودی ایران مرکزی برای تامین واکسن نیازمندان دنیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین سی و چهارمین پویش ره سلامت و افتتاح طرح‌های سلامت در یزد گفت: در آینده عظمت تولید واکسن به عنوان دستاورد بزرگ ملی مشخص می‌شود و به زودی ایران مرکزی برای تامین واکسن تنگدستان دنیا می‌شود که کشور‌های سرمایه داری به آن‌ها واکسن نمی‌دهند.

او با تجلیل از شهدای مدافع سلامت، واکسن را افتخار و دستاورد با عظمت نظام جمهوری اسلامی ذکر کرد که تبلیغات معاندین اجازه تبیین این دستاورد با عظمت را نداده است.

وزیر بهداشت گفت: امسال و سال گذشته علی رغم گرفتاری در باتلاق نفس گیر کرونا ۱۴ هزار تخت بیمارستانی، ۱۵۰۰ خانه بهداشت و مرکز درمانی، ۴۷۰ دستگاه اکسیژن ساز و ۱۶۰ دستگاه سی تی اسکن را برای اقصی نقاط کشور فراهم کردیم که اگر این امکانات فراهم نمی‌شد، موج سنگین بیماران فشار سنگینی را به نظام سلامت کشور تحمیل می‌کرد و این اقدامات در اوج کرونا افتخار بزرگی است.

او سرمایه گذاری در نظام سلامت به خصوص در بحران‌ها را یکی از منطقی‌ترین و عاقلانه‌ترین سرمایه گذاری‌ها دانست و افزود: ما به جای اینکه بنشینیم و ویروس به سراغ ما بیاید، ما به سراغ ویروس رفتیم و نظام بهداشتی درمانی کشور توانست مرگ و میر در کودکان، زنان باردار و آنچه که آفت‌های اصلی نظام درمان است را به حداقل برساند.

نمکی با اشاره به اتمام نیاز‌های زیر ساختی بهداشت و درمان کشور گفت: استفاده از زیر ساخت شبکه بهداشت و درمان کشور موجب شد تا بیماری در پشت درب‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سرگردان نماند و ما کرونا را به خوبی مدیریت کنیم.

وزیر بهداشت شاخص‌های بهداشت و درمان در استان یزد را در حد کشور‌های اسکاندیناوی ذکر کرد و افزود: دو فاکتور اصلی زیرساخت مناسب و مردان و زنان بی نظیر استان در این امر دخیل بوده است.

او با اشاره به گزارش رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در حالی که قدرت سرایت ویروس انگلیسی دو و نیم برابر و قدرت مرگ و میر آن چند برابر نسبت به ویروس قبلی بود، میزان مرگ و میر‌ها در پیک چهارم بیماری کرونا در یزد نصف پیک‌های قبلی بوده است و این موضوع نشان از توانمندی و موفقیت نظام بهداشت و درمان استان یزد است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۸ تير ۱۴۰۰
تو اگه راست میگی برو برای مردم ایران واکسن بیار که این مردم ایران هستن محرومین دنیا اینقدر که به فکر سوریه لبنان غزه یمن هستید به فکر این ملت زجر کشیده نیستید