سالاری گفت: هدف از نامگذاری طرح ۳۰۷۰، دیجیتالی شدن ۳۰ خدمت پر مراجعه و کاهش ۷۰ درصدی مراجعه مردم به شعب بیمه بود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در سلسله‌ نشست‌های رویای تامین اجتماعی فراگیر که با موضوع «تحول دیجیتال و حقوق شهروندی؛ اجرای طرح ۳۰۷۰ در سازمان تامین اجتماعی» برگزار شد، در خصوص طرح ۳۰۷۰ اظهار کرد:از سال ۹۹ برنامه ریزی‌ها را آغاز و از شش ماه گذشته اجرای طرح را شروع کردیم و در اسفند ماه گذشته ۳۰ سرویس خدمات غیرحضوری به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: مباحث و نکاتی در این جلسه از سوی صاحب نظران و شرکای اجتماعی مطرح شد از جمله اینکه صرفا افزایش سرعت، کاهش هزینه خدمت، کاهش مراجعه و افزایش تنوع کافی نخواهدبود، بلکه آسان کردن ارائه خدمت به شیوه غیرحضوری و دیجیتال به نحوی که افراد با هر سطوح از دانش در زمینه فناوری اطلاعات بتوانند از سرویس ها استفاده کنند نیز حائز اهمیت است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه تحول دیجیتال یک ضرورت است و شکی در آن نیست، افزود: سازمان تامین اجتماعی به لحاظ اینکه با بخش عمده ای از جامعه ارتباط دارد و به انها خدمت رسانی می‌کند باید قدم  های بزرگی در این زمینه را برداشت و امیدوار هستیم در آینده هم گام ها استوارتر و سریعتر برداشته شود.

سالاری بیان کرد: باید بدانیم که کجا بوده‌ایم، اکنون در چه نقطه‌ای ایستاده‌ایم و باید در تحول دیجیتال به کجا برسیم، همچنین مسیری را آغاز کردیم و یک کار پر درد سری بود.

وی یادآور شد: شاید احتیاط و عافیت طلبی ایجاب می‌کرد کسی به سمت چنین اقداماتی نرود اما فشارهایی را تحمل کردیم که این فشارها همکاران را از ادامه مسیر باز نداشت.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: هدف ما از نامگذاری این طرح به نام ۳۰۷۰ این بود که در مرحله اول ۳۰ خدمت پرمراجعه کاملا دیجیتالی کنیم که ۷۰ درصد مراجعات مردم را به شعب کاهش دهد و لازمه این کار این بود که این ۳۰ خدمت کاملا غیرحضوری شود.

سالاری عنوان کرد: نه با اجبار و الزام بلکه باید با آسانتر کردن استفاده از شیوه غیرحضوری، طوری عمل کنیم که همان ۵ و ۱۰ درصد مراجعه حضوری به شعب هم برای دریافت خدمات مذکور دیگر صورت نگیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: شعب و کارگزاری ها نسبت به گذشته خلوت و مراجعه مردم بسیار کمتر شده است. کمااینکه پوشش ما در برخی سرویس ها مانند انعقاد قرارداد بیمه مشاغل آزاد و اختیاری، نسبت به گذشته، افزایش هم یافته است. این طرح بی ایراد نیست و زمانی می‌توانیم بگوییم طرح ۳۰۷۰ بدون ایراد کار می کند که هیچ کس در هیچ شرایط برای دریافت هر کدام از این ۳۰ خدمت نیازی به مراجعه نداشته باشد. این هدف گذاری ما بوده است.

سالاری با بیان اینکه دستگاه‌های مرتبط با ما همکاری لازم را داشته‌ند گفت: امیدواریم مدیران در آینده گام های بعدی را بردارند و ۱۰ سرویس دیگر را اضافه کنیم و از ۷۰ به ۸۰ درصد عدم نیاز به مراجعه غیرحضوری برسیم. اگر به پیشرفت خوب در اجرای طرح ۳۰۷۰ برسیم و مراجعه مردم در مواردی منتفی شود امکان اینکه در آینده دوباره به شیوه سنتی سابق برگردیم بسیار ضعیف است. تلاش ما تا پایان دولت، رفع کامل نقایص موجود در برخی سرویس‌ها است.


بیشتر بخوانید:

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار