مجمع هیئت کبدی استان همدان امروز با حضور رئیس فدراسیون کبدی کشور، مسئولان استانی و قهرمانان درهمدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،عباس اَوَرسَجی، سرپرست فدراسیون جهانی کبدی و رئیس فدراسیون کبدی کشور امروز در مجمع هیئت کبدی استان همدان در رابطه با قابلیت های استان همدان در رشته کبدی گفت: همدان یکی از استان های فعال کشور در رشته ورزشی کبدی است و پتانسیل های بسیار بالایی دارد.

تثبیت عنوان نایب قهرمانی در ادوار گذشته یکی از اهداف فدراسیون بود و در جاکارتا نشان دادیم از این عنوان فراتر رفتیم و پس از آن هدف ما تثبیت عنوان قهرمانی در مسابقات بود که ما ورزشکاران ملی و قهرمان در آسیا و جهان از استان همدان داشته ایم.

او در ادامه افزود: توسعه همگانی شدن رشته کبدی یکی از راهبردهای مهم فدراسیون بوده است که استان همدان یکی از ۱۴ استان کشور در این راه بوده و دیگر استان ها هم در این راه وارد خواهند شد.

رئیس فدراسیون کبدی کشور تصریح کرد: دوره های آموزشی از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌بایست در هر استان از چهار مربی مجرب(دو مربی خانم و دو مربی آقا) بهره‌مند باشیم که متاسفانه به علت شرایط بیماری کرونا در طی این مدت در مباحث آموزشی عملکرد خوبی ثبت نکرده ایم.

حمید سیفی، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در ادامه با تمجید از عملکرد هیئت کبدی استان همدان ،اظهار کرد: جوانانی که به سمت کبدی می‌آیند و به عنوان یک شغل در آن فعالیت می‌کنند و افتخارآفرینی می‌کنند به عنوان برندهای ورزش استان شناخته خواهند شد و بسیار جای تشکر دارد.

او افزود: ارتباط هیئت هاکی استان با دانشگاه های همدان فعالیت مثبتی است و امیدوارم چندین مقاله و خروجی از این کارها بیرون بیاید.

سید مصطفی موسوی، رئیس هیئت کبدی استان همدان با بیان این که ارزشیابی از تمامی هیئت های شهرستان ها در اوقات مختلف سال صورت خواهد گرفت،گفت: برای انسجام بخشی به هیئت کبدی استان برنامه ای چهار ساله در نظر گرفته شده است. در طی این مدت مسابقات و جشنواره های مختلفی به صورت حضوری و مجازی در شرایط سخت کرونایی برگزار شده است.

او با اشاره به اینکه در یکسال گذشته دو نفر از استان همدان  به اردوی تیم ملی ساحلی دعوت شده اند، افزود: برگزاری مسابقات کبدی ساحلی بین تیم های همدان و تویسرکان در امزاجرد وبهره برداری از زمین ساحلی کبدی در روستای امزاجرد از برنامه های هیئت کبدی استان همدان برای تقویت این رشته ورزشی در استان است .

رئیس هیئت کبدی استان همدان اشاره کرد: ساخت خانه های کبدی در شهرستان های تویسرکان، کبودرآهنگ و درگزین در دستور کار قرار گرفته است که بزودی در مرحله بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

سید مصطفی موسوی با بیان اینکه تمامی شهرستان های استان در رشته کبدی فعالیت دارند افزود: اردوی مسابقات استعدادهای برتر در آینده برگزار خواهد شد و استان همدان به عنوان یکی از استان های غربی در این مسابقات حضور پیدا خواهد کرد.

او اضافه کرد:  در حال حاضر ۲۰۰ ورزشکار کبدی بیمه شده در استان همدان به فعالیت مشغول اند و در سال های گذشته این آمار به ۱۲۰۰ نفر می‌رسید اما به علت وجود بیماری کرونا بسیاری از ورزشکاران ما بیمه ورزشی خود را تمدید نکرده اند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار