رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: شهرستان گچساران در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از قرمز شدن وضعیت شهرستان گچساران خبر داد و گفت: روند ابتلا به کرونا در گچساران افزایشی است.
 
یزدانپناه با بیان اینکه ۱۶۱ بیمار در بیمارستان‌ های معین کرونا بستری هستند عنوان کرد: از این تعداد ۶۱ تن مبتلای قطعی به کرونا بوده و ۵ تن در بخش مراقبت‌ های ویژه تحت درمان هستند.

او افزود: از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۴۹۹۳۰ تن بهبود یافته اند.
 
یزدانپناه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۶ رپید تست انجام شده که ۱۱ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان‌های گچساران، بهمئی و کهگیلویه و از ۲۴۴ نمونه pcr انجام شده ۲۸ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در بویراحمد، کهگیلویه و گچساران بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: شهرستان گچساران همراه با ٦٢ شهرستان دیگر قرمز شده است و با توجه به مراودات شهرستان‌ های گرمسیری استان با استان بوشهر، احتمال ورود کرونای هندی به استان وجود دارد که می‌تواند باعث مبتلا شدن عده زیادی از مردم و مرگ و میر بعضی از آن‌ها شود.

او اضافه کرد: رعایت کامل دستورالعمل‌ های بهداشتی، استفاده همه مردم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و عدم حضور در هر گونه تجمعی و دورهمی لازم است همچنین باید از مسافرت به سایر نقاط کشور و حضور در مراکز پر خطر پرهیز کرد تا بتوان جلوی به وجود آمدن پیک بعدی کرونا را گرفت.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.