شرکت‌های پتروشیمی مارون، امیرکبیر، لاله، فن آوران و سازمان منطقه ویژه پتروشیمی، به عنوان شرکت‌ها و صنایع سبز انتخاب شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید امید شهیدی نیا مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی باحضور در همایش تجلیل از واحد‌های صنعتی و خدماتی سبز خوزستان، تندیس و لوح تقدیر شرکت خدماتی سبز را از مدیرکل حفاظت محیط زیست استان دریافت کرد.

در این مراسم علاوه بر سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، شرکت‌های مارون، امیرکبیر، فن آوران و لاله نیز از این منطقه به عنوان صنایع سبز شناخته و معرفی شدند.

محمدرضا قانع رئیس اداره محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: پارسال عملکرد زیست محیطی این شرکت‌ها طی سال ۹۸، از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفت و موفق شدند به جمع شرکت‌های سبز منطقه افزوده شوند.

او با بیان اینکه ۱۴ شرکت از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی جز صنایع سبز محسوب می‌شوند، افزود: سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور پس از دریافت گزارش عملکرد شرکت‌های شرکت کننده در این فرآیند، نسبت به ارزیابی و راستی آزمایی گزارش‌های ارسالی اقدام کرده و در صورتی که نداشتن آلایندگی شرکت‌ها و صنایع احراز شده و توانستند در شاخص‌های مربوطه امتیازات لازم را کسب کنند، آن‌ها را به عنوان صنایع و شرکت‌های سبز معرفی می‌کند.

قانع بیان داشت: مصرف حامل‌های انرژی و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، مدیریت اصولی پساب‌ها و پسماندها، اجرای پایش‌های زیست محیطی، توسعه و نگهداری فضای سبز، پیگیری اجرای طرح‌های بهبود وضعیت زیست محیطی و حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه بازیافت از جمله مهمترین شاخص‌های ارزیابی صنایع سبز است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.