لینکدین دوباره مورد حمله هکر‌ها قرار گرفت و این بار اطلاعات حدود ۹۲ درصد از کاربرانش به سرقت رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ۹ تو ۵ مک؛ گزارش شده که دومین افشای اطلاعات کاربران لینکدین در شش ماه اخیر اتفاق افتاده و این بار اطلاعات شخصی ۷۰۰ میلیون کاربر این پلتفرم در دسترس همگان قرار گرفته است. این تعداد داده حدود ۹۲ درصد از کل ۷۶۵ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی است. اکنون اطلاعات شخصی کاربران لینکدین در دارک وب به فروش گذاشته شده و این اطلاعات شامل شماره موبایل، آدرس محل سکونت، اطلاعات جغرافیایی و حتی حقوق دریافتی افراد می‌شود.


بیشتر بخوانید


فروش اطلاعات کاربران لینکدین در دارک وب

هکری که مدعی شده به این اطلاعات دسترسی دارد در ۲۲ ژوئن داده‌های یک میلیون کاربر را به عنوان نمونه منتشر کرد تا درستی ادعای خود را ثابت کند. کارشناسان این اطلاعات را بررسی و اعلام کردند که این داده‌های منتشر شده صحیح هستند و نمونه‌هایی مربوط به سال جاری و سال قبل نیز در آن‌ها وجود دارد.

طبق گزارشات منتشر شده، این هکر با سوءاستفاده از یکی از API‌های معتبر و رسمی لینکدین توانسته به این اطلاعات دسترسی پیدا و آن‌ها را دانلود کند. هکر‌ها مدتی قبل نیز از همین راه اطلاعات ۶۰۰ میلیون کاربر دیگر این شبکه اجتماعی را هک کرده بودند.

فروش اطلاعات بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر لینکدین در دارک وب

یک میلیون اطلاعاتی که توسط هکر‌ها منتشر شده حاوی اطلاعاتی از جمله آدرس ایمیل، نام و نام خانوادگی، شماره تلفن، آدرس محل سکونت، اطلاعات جغرافیایی، نام کاربری و آدرس پروفایل لینکدین، اطلاعات شخصی و سوابق فعالیت‌های حرفه‌ای، جنسیت و لینک‌های مربوط به سایر شبکه‌های اجتماعی هر فرد است.

گفته می‌شود که خوشبختانه در این اطلاعات منتشر شده گذرواژه‌ها وجود ندارد، اما باز هم اطلاعات شخصی و ارزشمندی که جاعلان بتوانند با آن‌ها جعل هویت یا فیشینگ هدفمند در لینکدین یا سایر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشته باشند، وجود دارد.

گفتنی است که لینکدین پس از حمله قبلی، هک و لو رفتن اطلاعات ۵۰۰ میلیون کاربرش را تایید کرد و ادعا کرد که این اطلاعات توسط بیش از یک منبع هک و منتشر شده، ولی تاکنون نسبت به این حمله جدید واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار