خون میرزایی گفت: ۷۰۰ هزار تن شیلات در کل کشور طی سال گذشته تولید شده که معادل ۷۵ درصد از هدف گذاری شیلات در این بخش بوده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  خون میرزایی معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیر عامل شیلات در مراسم گرامی داشت روز دریانورد با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بسیار زیادی توسط شیلات در این حوزه و صنعت غذایی کشور صورت گرفته است گفت: میانگین سرمایه‌گذاری در بخش شیلات در مقایسه با سال گذشته دو برابر شده است.

او با بیان اینکه رویکرد شیلات همواره توسعه دریا محور و تمرکز بر توسعه سواحل مکران بوده است گفت: برنامه ویژه‌ای برای این حوزه تنظیم شده است که امیدواریم با اجرای آن بتوانیم به ظرفیت‌های خوبی در این بخش برسیم.

خون میرزایی اظهار کرد: در حوزه صید و صیادی ۱۴۰ هزار صیاد مشغول به فعالیت هستند که این تعداد صیاد با ۱۱ هزار فروند در سال گذشته توانستند حدود ۷۰۰ هزار تن شیلات تولید کنند.

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: این ۷۰۰ هزار تن معادل ۷۵ درصد از هدف گذاری شیلات در این بخش بوده است چرا که طبق آمار‌ها میزان تولید شیلات بیش از تکلیف و برنامه ما بوده است.

مدیر عامل شیلات توضیح داد: ناوگان صیادی ما در دنیا رتبه‌های بسیار خوبی کسب کرده به طوری که ناوگان صیادی ما در اقیانوس هند رتبه اول را کسب کرده است.

خون میرزایی تصریح کرد: در حوزه پرورش ماهی در قفس هم در دریای شمال و جنوب توانستیم اقدامات بسیار مناسبی را انجام دهیم به طوری که حدود ۵ میلیون تن ماهی در قفس را تولید کردیم که چهار برابر ظرفیت کنونی در کشور بوده است.

او اظهار کرد: هم اکنون ظرفیت‌های ما در بخش شیلات بالفعل شده و ما در شرایط تحریم توانستیم با تامین نیاز‌های دریایی این تحریم‌ها را دور بزنیم و از تکلیف  و برنامه خود در این حوزه عقب نمانده ایم.

خون میرزایی تاکید کرد: ما برای افزایش تولید نیاز به همکاری بیشتری داریم . ضرورت تداوم آموزش پیوسته صیادی همواره از مطالبات صیادان بوده همچنین بیمه صنعت شیلات در این حوزه از دیگر مطالبات صیادان بوده است و امیدواریم این شغل در زمره مشاغل سخت قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: شیلات ، صنایع دریایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار