رئیس فدراسیون والیبال درباره ادامه همکاری با آلکنو و شرایط ملی پوشان قبل از رقابت‌های المپیک توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار  توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضاداورزنی رئیس فدراسیون والیبال در خصوص قرارداد ولادیمیر آلکنو سرمربی  تیم ملی والیبال اظهار کرد: آلکنو  تا پایان مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو با فدراسیون قرارداد دارد و تیم ملی والیبال یک ماه پس از مسابقات المپیک خودش را باید برای مسابقات جام ملت‌های والیبال آسیا آماده کند،  ما بعد از اتمام  مسابقات المپیک درباره همکاری با آلکنو تصمیم گیری خواهیم گرفت.

او درخصوص شایعاتی مبنی بر دخالت فدراسیون والیبال در امور فنی تیم ملی گفت: به هیچ وجه این صحبت درست نیست، تمام امور فنی تیم ملی والیبال برعهده آلکنو است. امید داریم که  آلکنو در ۱۵ دیداری که در لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ داشتیم توانسته باشد، شناخت کاملی از بازیکنان پیدا و ۱۲ بازیکن مد نظر خود را انتخاب کرده باشد. مسئولیت فنی تیم ملی والیبال بر عهده آلکنو است و او باید پاسخگوی عملکرد تیم باشد. فدراسیون تاکنون از تمام برنامه‌های او حمایت کرده است.

قائمی به دلیل مشکلات خانوادگی از حضور در تیم ملی انصراف داده بود

او درباره اضافه شدن مهدی مرندی و فرهاد قائمی به تیم ملی والیبال بیان کرد: آلکنو عملکرد بازیکنان تیم ملی والیبال را از سال ۲۰۱۴ تاکنون را مورد ارزیابی قرار داده است و تحلیل کاملا درستی از شرایط تک تک بازیکنان تیم ملی دارد. او همچنین عملکرد بازیکنان لیگ والیبال کشورمان را نیز مد نظر داشته است. بازیکنانی مثل صابر کاظمی، آرمان صالحی به تیم ملی دعوت شدند. قائمی در فهرست اولیه دعوت شدگان توسط آلکنو قرار داشت، اما به دلیل درخواست خودش مبنی بر داشتن مشکلاتی از حضور در تیم ملی والیبال انصراف داد. تیم ملی فقط مجاز است ۱۲ بازیکن در مسابقات المپیک همراه داشته باشد به همین دلیل مربیان سعی می‌کنند در این مسابقات بازیکنانی که قابلیت بازی در ۲ پست را دارند را در تیم داشته باشند و بحث مشاوره‌های اشتباه به آلکنو حرفی کاملا نادرست است چرا که او عملکرد تمام بازیکنان را بررسی کرده است.

لیست بازیکنان اعزامی تیم ملی والیبال  به المپیک ۲۴ تیر ماه اعلام خواهد شد

داورزنی در خصوص اعلام فهرست نهایی بازیکنان تیم والیبال جهت حضور در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار کرد: براساس قوانین FIVB ما در ۲ فرم، بازیکنان بیشتر از حد مجاز مسابقات المپیک را معرفی می‌کنیم، چرا که ممکن است ۲۴ ساعت قبل از این مسابقات بازیکنی مصدوم شود و براساس لیست دوم بازیکنی باید جایگزین فرد مصدوم شود. ۲۴ تیرماه لیست نهایی ۱۲ بازیکن اعزامی به مسابقات المپیک اعلام خواهد شد.

با تیم داری وزارت ورزش و جوانان مخالف هستم

داورزنی درباره اعتراض هواداران استقلال به وزارت ورزش و جوانان به دلیل ناکامی های چند سال اخیر این تیم گفت: به شکل کلی با تیم داری وزارت ورزش و جوانان مخالف هستم. طبق قانون وزارت ورزش و جوانان نمی‌تواند به ۲ تیم پرسپولیس و استقلال کمک مالی کند یا در حوزه فوتبال دخالت کند. در چهار سال گذشته وزارت ورزش و جوانان تلاش زیادی کرد تا این ۲ تیم به بخش خصوصی منتقل شوند. در مقطعی این فرآیند انجام شد، اما توسط سازمان خصوصی سازی متوقف شد. سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان نیز در سه سال گذشته تلاش زیادی کرد تا مصوبه هیئت دولت مبنی بر واگذاری این ۲ تیم را بگیرد و مجلس شورای اسلامی نیز تصویب کرد که واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی باید از طریق بورس انجام شود. البته مخالفانی نیز با مکانیزم واگذاری این ۲ تیم وجود دارد.

بیشتر وقت وزیر ورزش و جوانان صرف مشکلات ۲ تیم استقلال و پرسپولیس می شود

او افزود: هر فردی که وزیر ورزش و جوانان شود باید وقت زیادی را صرف مشکلات این ۲ تیم را کند. حتی بسیاری از موفقیت‌های ورزش کشورمان تحت تاثیر مشکلات این ۲ تیم کمرنگ شده است و و این ظلمی بزرگ در حق دیگر رشته‌های ورزشی است. باید هرچه سریع‌تر این ۲ تیم به بخش خصوصی از هر طریق ممکن واگذار شوند. استقلال و پرسپولیس هواداران میلیونی دارند و با هر برد و باخت تیمشان خوشحال و غمگین می‌شوند، اما وزارت ورزش و جوانان در این سال‌ها تعداد زیادی از پرونده‌های این ۲ تیم را در مجامع بین المللی  بسته است. امیدوارم وزارت ورزش و جوانان دیگر در ورزش تیم داری نکند.

ساختار ورزش کشور باید اصلاح شود

او درخصوص انتخاب شدن به عنوان وزیر ورزش و جوانان در دولت آینده گفت: امیدوارم این صحبت درست نباشد چرا که افراد بسیار شایسته تری در ورزش کشورمان حضور دارند. متاسفانه در این سال‌ها هیچ وقت ورزش کشورمان در اولویت دولت‌ها نبوده است. دولت‌ها نباید از افراد سیاسی در وزارت ورزش و جوانان استفاده کنند.

او در پایان گفت: امیدوارم هر شخصی که وزیر ورزش و جوانان می شود، ساختار ورزش کشور را اصلاح کند و از تمام ظرفیت افراد ورزشی استفاده کند چرا که بعضا افرادی با ۵۵ سال به دلیل بازنشستگی در هیئت‌های استانی نیز نمی‌توانند فعالیت کنند و این مورد مسلما به ورزش کشورمان ضربه می زند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار