مقامات دولت افغانستان از کشته شدن بیش از ۶ هزار عضو طالبان در درگیری‌های ماه گذشته با نیرو‌های امنیتی این کشور خبر می دهند.

به گزارش  حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  مقامات دولت افغانستان اعلام کردند در درگیری‌های ماه گذشته در ۴۹۱ نقطه این کشور با طالبان، ۶ هزار عضو گروه طالبان به دست نیرو‌های امنیتی افغانستان کشته شدند.

بنابر اعلام مقامات دولتی افغانستان در میان این اعضای طالبان اتباع پاکستان نیز حضور داشتند.

سخنگوی نیرو‌های افغانستان امروز (سه‌شنبه) با بیان آنکه رئیس ستاد ارتش افغانستان در حال حاضر بر روی طرحی کار می‌کند که نیرو‌های دولتی برای بازپس‌گیری مناطق تصرف شده از سوی طالبان از آن استفاده کنند، اعلام کرد: «تاکنون ۳ هزار و ۴۰۰ عضو طالبان مجروح شدند.»

فرمانده یگان عملیات ویژه افغانستان نیز گفت: «با آغاز رسمی خروج نیرو‌های خارجی از کشور ما، فعالیت ما ۳۰ درصد افزایش داشته است.»

دولت افغانستان نیز اعلام کرد: «در درگیری‌های ماه گذشته ۶ هزار و ۳۳ عضو طالبان کشته شدند که در میان آن‌ها ۳۳ نفر از اتباع پاکستان بودند. همچنین ۳ هزار و ۴۸۵ نفر از اعضای این گروه مجروح شدند که در میان آن‌ها نیز ۹ نفر تبعه پاکستان هستند.»

همچنین دولت افغانستان اعلام کرد: «نقش نیروی هوایی افغانستان در خسارات وارده بر طالبان در این دوره درگیری بسیار بالا بوده است.»

طالبان، در مقابل، تمام این اظهارات دولت افغانستان را رد کرده است.

منابع خبری پیشتر اعلام کردند سه شهرستان در دو ولایت افغانستان در عملیات نظامیان افغانستانی از کنترل طالبان خارج شد. شهرستان‌های «پشتون کوت» و «خان چهار باغ» از توابع استان فاریاب نام این دو شهرستان عنوان شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار