منزل تاریخی سلیمان‌پور با بیش از یک میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال اعتبار در شهرستان فسا در حال مرمت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: مرمت استحفاظی و اضطراری بخشی از بام و نمای آجری ضلع غربی خانه تاریخی سلیمان‌پور در فسا با بیش از یک میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی با نظارت مستقیم کارشناسان فنی حوزه معاونت میراث فرهنگی استان در فروردین‌ماه آغاز شده است.

جمشید معینی افزود: این مرمت شامل اجرای سبک سازی، تعویض تیر‌های چوبی و در نهایت عایق رطوبتی بام و همچنین تعمیرات و مرمت بخش‌های آجری نما و بادگیر است

او ادامه داد: اهمیت نگهداری، حفاظت و احیای این اثر شاخص به دلیل ارزش‌های منحصر به فردی که دارد و همچنین اقدامات انجام شده در مرمت بخشی از بنا و برنامه ریزی‌های مربوط به اختصاص کاربری این خانه به فعالیت‌های مرتبط با صنایع‌دستی، ضرورت بازآفرینی آن را بیش از پیش مورد توجه قرار داده است.

معینی گفت: معماری منحصر به فرد، هم جواری این بنای تاریخی با بازار بزرگ فسا و همچنین زیباسازی جداره‌ها و فضا‌های بیرونی این خانه شرایط بهتری را برای سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری فراهم کرده است.

منزل تاریخی سلیمان پور در محله‌ای قدیمی معروف به محله خیابان پایین طالقانی قرار دارد که مالک آن محمدحسن سلیمان‌پور از خوانین ایل ذوالقدر و اولین شهردار فسا بوده است.

شهرستان فسا در ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار