دادستان بندرعباس گفت: پرونده‌های معوق در هرمزگان از ۷ هزار و ۶۰۰ پرونده به ۱۲ پرونده کاهش یافته که بیش از ۹۹ درصد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،مجتبی قهرمانی،دادستان بندرعباس گفت: پرونده‌های معوق در هرمزگان از ۷ هزار و ۶۰۰ پرونده به ۱۲ پرونده کاهش یافته که بیش از ۹۹ درصد است.

 قهرمانی  افزود: محور‌های سند تحول قضایی که مربوط به هرمزگان بود در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در حال اجرا است که هرمزگان در بیشتر این محور‌ها رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.


بیشتر بخوانید؛


اوگفت: درگذشته حجم پرونده‌های برخی شعبه‌ها بیش از هزار و ۲۰۰ پرونده بود که اکنون به کمتر از ۲۰۰ پرونده کاهش یافته است.

دادستان بندرعباس  با اشاره به نظارت در پرونده‌های حقوق عامه افزود: دادگستری هرمزگان به هزار و ۴۰۸ پرونده در زمینه‌های کاربری اراضی، اموال عمومی، محیط زیست، بهداشت، اشتغال، خصوصی سازی، شهرداری، صید ترال و فاضلاب ورود کرده است.

قهرمانی گفت: ۸۲ شرکت در استان فعالیت دارند که از این تعداد ۲۸ شرکت بزرگ به دلیل قوانین در تهران مالیات پرداخت می‌کنند و پرونده مالیاتی ۳۶ شرکت دیگر در حال انتقال به استان است.

او با اشاره به وظایف ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی افزود: مشکلات قضایی چند کشتی حامل برنج با ورود دادگستری برطرف شد.

دادستان بندرعباس گفت: کارخانه استانی تولید روغن خوراکی به دلیل مشکلات درگذشته ماهانه کمتر از ۱۰۰ تن تولید داشت که اکنون در روز بیش از ۱۰۰ تن تولید دارد و مازاد آن به استان‌های همسایه فرستاده می‌شود.

قهرمانی افزود: همچنین از تعطیلی یک شرکت بزرگ در استان که بیش از ۲ هزار کارگر داشت جلوگیری شد.

او افزود: مشکلات بیش از ۳۰۰ نفر از افرادی که در مجتمع نور سرمایه گذاری کرده بودند با ورود دستگاه قضایی استان حل شد.

دادستان بندرعباس افزود: دادگستری هرمزگان در حوزه فناوری در زمینه‌های طرح سوء پیشینه الکترونیکی، ملاقات الکترونیکی زندانیان و دادرسی الکترونیکی در کشور پیشگام بود.

انتهای خبر / ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار