طعم و عطر مطلوب و ماندگاری بالا سبب شده نام طالبی ساوه آوازه کشوری پیدا کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  طالبی میوه‌ای سرشار از انواع آنتی اکسیدان بوده که علاوه بر دارا بودن ویتامین ها؛ برای ایمنی و سلامت بدن مفید است که اسم و آوازه  ساوه ای این محصول  در سراسر ایران زمین پیچیده است.

  این توپ گرد خوردنی به نام ساوه ثبت شده و در سراسر کشور برند طالبی ساوه معروف است به گونه‌ای که هر میوه فروشی که بخواهد تبلیغ میوه اش را کند نام طالبی ساوه را روی اتیکت محصول نصب می‌کند.

شاکرکشاورز طالبی کار ساوه هم بهره گیری از مشاور‌های کارشناسان جهاد کشاورزی و استفاده به موقع از سموم از دلایل اصلی کیفیت و طعم مطلوب طالبی ساوه عنوان کرد.

شاکر افزود: طالبی ساوه به علت مرغوبیت و طعم شیرین، مشتریان و طرفداران خاص خود را در شهر‌های مجاور مانند، تهران، قم اصفهان و ... دارد.

طالبی ساوه میوه نام آشنای ایران زمین

طالبی ساوه میوه نام آشنای ایران زمین

سمساری ورامین، شاهرودی، میاندوآب و فلات از مهمترین ارقام طالبی کشت شده در ساوه است.

کیفیت طالبی ساوه و افزایش قیمت موجب شده تا برداشت طالبی از جالیز‌های شهرستان ساوه امسال بیشتر از سال گذشته باشد.


بیشتر بخوانید:


خلیلی معاون فنی جهاد کشاورزی ساوه با اشاره به اینکه برداشت طالبی از سطح از جالیز‌های این شهرستان آغاز شده از افزایش ۱۰ درصدی برداشت طالبی از در این شهرستان خبر داد.

طالبی ساوه میوه نام آشنای ایران زمین

خلیلی افزود: کیفیت مطلوب طالبی‌های ساوه و رشد قیمتی این محصول خوش عطر و بو موجب شده تا امسال سطح زیر کشت طالبی در شهرستان ساوه، ۱۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کند.

طالبی ساوه میوه نام آشنای ایران زمین

او با اشاره به اینکه ۲ هزارو ۷۰۰ هکتار از اراضی شهرستان ساوه زیر کشت طالبی رفته اضافه کرد: با توجه به شرایط اقلیمی بخش مرکزی ساوه، از هر هکتار ۲۲ تن طالبی توسط کشاورزان برداشت خواهد شد.

رتبه نخست تولید طالبی در سطح استان مرکزی به ساوه اختصاص دارد و طعم و عطر مطلوب و ماندگاری بالا سبب شده عمده طالبی شهرستان ساوه به میدان بار بزرگ تهران ارسال شود.

طالبی ساوه میوه نام آشنای ایران زمین

اما با همه این مطالبی که ذکر شد صرفه جویی در آب هم نکته‌ای است که در کشاورزی باید به آن توجه ویژه شود.

خانم ناصر کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان ساوه هم با اشاره به ضرورت صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی بر روش‌های کم آبر کشت تاکید کرد.

طالبی ساوه میوه نام آشنای ایران زمین

ناصرافزود: استفاده از روش‌های آبیاری زیرپلاستیکی، نوارتیپ و نشاکاری در ۹۰ درصد از مزارع صیفی شهرستان ساوه، علاوه برمبارزه با علف‌های هرز، موجب صرفه جویی و کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب می‌شود.

پیش بینی می‌شود، تا پایان مردادماه فصل برداشت این محصول، بیش از ۶۰ هزارتن طالبی برداشت و روانه بازار مصرف شود.

طالبی ساوه میوه نام آشنای ایران زمین

در شهرستان ساوه ۸۶ هزارمزارع و باغات وجود دارد که ۳۵۰۰هکتار به کشت انواع صیفی جات اختصاص یافته است.

طالبی کاران ساوه‌ای در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، بالابودن قیمت سموم، خرید دلالان به قیمت پایین و تفاوت نرخ آن با مصرف کننده و نبود اتحادیه صیفی کاران و حمایت ناکافی دولت از تولیدکنندگان و نظارت ناکافی بر بازار عرضه محصول، را از مهترین مشکلات خود عنوان کردند.

طالبی ساوه میوه نام آشنای ایران زمین

انتهای پیام / ج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار