بنا به ادعای مقامات آمریکا، روند خروج نظامیان این کشور از خاک افغانستان ظرف چند روز آتی به پایان می‌رسد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، برخی مقامات آمریکایی مدعی تکمیل روند خروج نظامیان این کشور از افغانستان طی چند روز آتی هستند.

یک مقام ارشد دفاعی آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد روند خروج نظامیان آمریکا از خاک افغانستان ظرف چند روز آتی به پایان می‌رسد. این مقام آمریکایی تاکید کرد تعداد نیرو‌های آمریکایی باقی مانده در افغانستان به منظور حفاظت از سفارت این کشور بیش از ۶۵۰ نفر نخواهد شد. این مقام دفاعی آمریکا هفته جاری را از بعد عقب نشینی و تکمیل روند خروج نظامیان آمریکا از افغانستان مهم ارزیابی کرد.

با این حال جان کربی، سخنگوی پنتاگون با اشاره به تصمیم ناتو برای شروع روند عقب نشینی از افغانستان از اوایل آوریل، تاکید کرد خروج آمریکا لزوماً به معنای پایان مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان نیست.

پس از مذاکراتی که چندین سال به طول انجامید و بیش از یک بار متوقف شد، آمریکا و طالبان در فوریه ۲۰۲۰ توافقی را در دوحه امضا کردند؛ توافق نامه‌ای که سازماندهی خروج تدریجی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان و زمینه سازی مذاکرات مستقیم بین دولت این کشور و طالبان را فراهم می‌کند. با شروع خروج نظامیان آمریکا از هفته گذشته از افغانستان طولانی‌ترین جنگ در تاریخ آمریکا به پایان خواهد رسید.

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، که با آغاز به کار در کاخ سفید از بازبینی توافق با طالبان خبر داده بود، اخیرا اعلام کرد که نیرو‌های آمریکایی تا ماه سپتامبر از افغانستان خارج خواهند شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار