سرمازدگی دلیل جای خالی محصولات باغی در سبد معیشت خانوار‌های کوهسرخ

رئیس جهاد کشاورزی کوهسرخ گفت: در آستانه فصل برداشت محصولات باغی در کوهسرخ، سرمازدگی باعث کمبود این محصولات در سبد خانوار‌ها شده‌است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا مداح رئیس جهاد کشاورزی کوهسرخ گفت: همزمان با موعد برداشت محصول گیلاس که یکی از محصولات پردرآمد برای خانوار‌ها محسوب می‌شد به دلیل سرمازدگی فروردین ماه هیچ محصولی روانه بازار شهرستان‌های همجوار نمی‌شود و بالغ بر ۸۵ درصد باغات کوهسرخ دچار خسارت ۱۰۰ درصدی گردیده و امسال درآمدی از این محل نصیب خانوار‌های نمی‌گردد.

او افزود: سرمازدگی محصولات باغی و کاهش دبی منابع آبی ناشی از خشکسالی در این شهرستان، اهمیت توجه بیشتر به ترویج محصولات کم آب طلب نظیر گیاهان دارویی و استفاده از ارقام مقاوم به سرما را دوچندان می‌کند لذا با هماهنگی‌های بعمل آمده با ایستگاه تحقیقات وآموزش کشاورزی و منابع طبیعی کاشمر، توسعه ارقام مقاوم به سرما و ترویج گیاهان دارویی کم آب طلب در اولویت اجرایی این مرکز قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید


رئیس جهاد کشاورزی کوهسرخ ادامه داد: وجود ایستگاه تحقیقات کاشمر یکی از ظرفیت‌های بسیار خوبی است که می‌تواند به ارتقاء کشاورزی کوهسرخ کمک کند و با اجرای طرح‌های تحقیقی و ترویجی مشترک با مرکز جهاد کشاورزی استفاده از این ظرفیت قابل دستیابی خواهد بود.

انتهای پیام//ه. ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار