رئیس دیوان عالی کشور گفت: درحال حاضر ۹۰ درصد مواد مخدری که در کشور کشف می‌شود مربوط به شرق کشور است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در نشست تخصصی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: تقارن هفته قوه قضائیه و سالروز مبارزه با مواد مخدر را به فال نیک می گیرم.

وی ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر راهبرد جدی نظام جمهوری اسلامی ایران و یکی از سیاست‌های قطعی است ایران به جهانیان نشان داد ۳ هزار و ۸۰۰ شهید را در راه مبارزه با مواد مخدر داده است.

مرتضوی مقدم بیان کرد: ایران قاچاق مواد مخدر را فساد می‌داند و یکی از مصادیق هلاکت نسل آلوده کردن جوانان پاک کشور به مواد مخدر است.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه مبارزه با مواد از سیاست‌های حتمی نظام است گفت: ایران در خاکریز مبارزه با فساد است وبه حمایت جدی دولت و دستگاه قضا احتیاج دارد.

وی تصریح کرد:کیفیت مبارزه با مواد مخدر به نگاه ما بستگی دارد آیا پیامد‌های شوم این پدیده را درک کرده ایم یا خیر گاهی دید برخی افراد سطحی است، اما گاهی اوقات به دلیل آنکه پیامد‌ها درک شده هیچ کس برای مبارزه با مواد مخدر تردیدی ندارد.

اگر انگیزه نباشد مواد مخدر ریشه کن نمی‌شود

مرتضوی مقدم با بیان اینکه برای مبارزه با مواد مخدر چند شاخص نیاز است گفت: اولین شاخص انگیزه است و اگر انگیزه نباشد مواد مخدر ریشه کن نمی‌شود و دوم اینکه باید درک دقیقی از این پیامد شوم داشته باشیم.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: سومین شاخص هم حمایت دستگاه قضا و دولت است و ما به سهم خود در قوه قضاییه تلاش می‌کنیم تا بصورت ویژه دیدگاه خود را توسعه دهیم براساس استجازه مقام معظم رهبری ما برای خودرو‌های سنگین دیگر رایی را صادر نکردیم.

وی تصریح کرد: مواد مخدر در کل جهان به موضوعی استراتژیک تبدیل شده است و تولید کنندگان و توزیع کنندگان از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنند، اما اینکه آیا ماهم از تمام ظرفیت خود برای مبارزه استفاده می‌کنیم یا خیر نیازمند بررسی دقیق است.

مرتضوی مقدم با بیان اینکه توزیع کنندگان مواد مخدر مقید به اصول اخلاقی و دینی نیستند اظهار کرد: آن‌ها از هر طریقی بهره می‌برند و از بی گناهان استفاده می‌کنند آن‌ها برای اینکه کار خود را پیش ببرند حتی جان افراد را هم می‌گیرند، اما ماموران پلیس اینگونه نیستند قاچاقچیان شکم کودک بی گناه را باز می‌کنند تا در آن مواد مخدر قرار دهند.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: نباید بگذاریم قاچاقچیان دست برتری داشته باشند.

وی درباره حمایت‌های جهانی گفت: گاهی اوقات این حمایت‌ها جنبه شعاری دارند، جهان باید از نظام جمهوری اسلامی ایران که در راه مبارزه با مواد مخدر خون داده است حمایت کند، اما این کار انجام نمی‌شود.

مرتضوی مقدم گفت: براساس آمار ۲۶۵ میلیون نفر در سراسر جهان آلوده به مواد مخدر هستند ۹۰ درصد کشفیات ما مربوط به شرق کشور است و این یعنی از کشور همسایه مواد مخدر وارد می‌شود آمریکا افغانستان را اشغال کرد، اما هیچ کاری در راستای مبارزه با مواد مخدر نکرد.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه شعب خاص در دیوان عالی کشور برای مبارزه با مواد مخدر در دیوان عالی کشور ایجاد شده اند گفت: در حال حاضر تعداد ورودی پرونده‌های ما کم شده است رسیدگی‌های ما در دیوان عالی کشور تخصصی شده است و نماینده‌ای در کمیته ستاد مبارزه با مواد مخدر وجود دارد.

وی ادامه داد: تا هرکجا که بتوانیم برای مبارزه با مواد مخدر تلاش می‌کنیم تا نظارت‌های ویژه‌ای در جهت مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار