مختار در نطق میان دستور:

رئیس جمهور منتخب روند تصویب لایحه آب کشور را متوقف کند

نماینده آبادان گفت: از رئیس جمهور منتخب تقاضا دارم در تصویب لایحه آب کشور ورود پیدا کرده و این فرایند را متوقف کند.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جلیل مختار نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی یازدهم در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور گفت: آبادان سرزمین صبوری است و نشان دادند که چگونه باید در مقابل دشمن ایستاد.

وی ادامه داد: با تمام اقداماتی که مردم آبادان انجام داده اند، اما با بحران آب شرب کشاورزی رو به رو شده اند و تاکنون هیچ دولتی قادر به حل آن نبوده است.

مختار تصریح کرد: پروژه غیر کارشناسانه فاز دو آب غدیر با هزینه‌ای بالغ بر هزار میلیارد تومان در سال ۹۷ اجرا شد که متاسفانه به دلیل عدم احداث و عدم تکمیل دو قسمت آن قادر به آب رسانی بیشتر نیست و تنها ۴۵ هزار متر مکعب آب شرب به وسیله آن اضافه شد.

نماینده آبادان در مجلس ضمن خطاب قرار دادن وزیر نیرو گفت: وزیر نیرو چه کسی پاسخگوی حیف و میل این سرمایه در استان خواهد بود؟ احداث سد‌ها در خوزستان از بالا دست باعث ورود آب شور به رودخانه بهمن شیر شده است.

وی اظهار کرد: نماینده مردم درمجلس یازدهم در ادامه تاکید کرد: جناب آقای رئیسی، رئیس جمهور منتخب با توجه به معضلاتی آب شرب و کشاورزی در خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر چه اصراری وجود دارد آب برای انتقال از سر شاخه‌ها کارون و کرخه، جناب آقای رئیسی رئیس جمهور منتخب نظر به شکایت متعدد به انتقال آب از مقامات وزارت نیرو چرا طرح شکایت‌ها نامشخص و ناموثر بوده است. از معاونت حقیقی دادستانی کشور تقاضا دارم پرونده توقف شکایت انتقال آب بهشت آباد را دوباره مورد رسیدگی قرار دهد. از رئیس جمهور منتخب تقاضا دارم در تصویب لایحه آب کشور ورود پیدا کرده و این فرآیند را متوقف و در قالب کار گروه متخصصان و ذینفعان به پایش تمام قوانین و مقررات در حوزه آب کشاورزی و آب اقدام کنند.

مختار گفت: رئیس جمهور منتخب جناب آقای رئیسی در سال جاری لابی گری سنگینی در جهت صدور مجوز انتقال آب از سد بهشت آباد به آب سالاران که قبلا محیط زیست مجوز آن را لغو کرده بود که با توجیه غیر فنی و تظلم گرایی به کمبود آب متاسفانه تخلیه ۲۵۰ میلیون مترمکعب تخلیه آب از سد زاینده رود به هدف بحران سازی کمبود آب شرب با هدف بحران سازی آب شرب در دولت جدید اقدام شده است ضروری است به شکایت صورت گرفته در این خصوص در دادگاه اصفهان رسیدگی شود.

نماینده مردم آبادان تاکید کرد: وزیر نیرو و اطلاعات علت عزل مدیران قانونی و حائز شرایط در انتصاب معاونت محترم امور تبلیغ و تنظیم گریی شرکت منابع ایران و براساس اجرای کدام تشریفات قانونی انجام پذیرفته است. رئیس جمهور منتخب کشور و وزیر اطلاعات یکی از مهمترین اقدامات عجولانه وزارت نیرو تغییرات در چارت وزارت مربوط است که بدون تعیین و تکلیف آب کشور متاسفانه ساختار‌های وزارت نیرو را حذف و اختیارات قانونی را به معاونت امور تبلیغ و تنظیم گری داده شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار