به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سرهنگ خسرو نجفی رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون تماس مردم با سامانه دفتر نظارت همگانی (۱۹۷) پلیس در استان ۹ درصد افزایش داشته است.
او افزود: در سه ماه نخست امسال هشت هزار ۲۱۹ تماس و پیام در قالب تماسهای قابل رسیدگی، مشاوره و مزاحمت تلفنی از سوی شهروندان در خصوص انتقاد یا تقدیر از عملکرد پلیس و درخواست و پیشنهاد به سامانه ۱۹۷ ارسال شده است.
بیشتر بخوانید
نجفی اضافه کرد: تعداد تماس و پیامهای انتقادی از عملکرد پلیس ۳۳ درصد کاهش و تعداد پیامهای تقدیر ۳۰ درصد افزایش داشته است.
او با اشاره به اینکه پارسال ۳۱ هزار و ۱۵۰ پیام به این سامانه ارسال شد، ادامه داد: گزارشهای مردمی در بهبود عملکرد پلیس نقش مهمی دارد.
نجفی اضافه کرد: مرکز نظارت همگانی ناجا در راستای تحقق اصل هشتم قانون نظارت مردم بر کار دستگاهها و سازمانهای دولتی از سال ۱۳۷۹ با دستور فرماندهی ناجا در تابعیت بازرسی کل ناجا تشکیل شده است.
او ادامه داد: این مرکز به صورت شبانهروزی آماده دریافت تماسهای مردمی در خصوص مشکلات، درخواستها، شکایتها و تقدیرها از نیروی انتظامی است و قبل از شیوع کرونا نیز هفتهای یکبار فرمانده انتظامی و روسای و معاونان پلیس استان در این سامانه حاضر میشدند و درخواست و پیشنهادات مردم را رسیدگی میکردند.
نجفی گفت: تمام مردم میتوانند در تماس با شماره ۱۹۷ هرگونه نظرات و پیشنهاد خود را با مسوولان انتظامی در میان بگذارند.
انتهای پیام/ف