رئیس محاکم عمومی و انقلاب مشهد گفت: با استفاده از شیوه نوین دادرسی الکترونیک در مشهد، ۱۱۲۰ ویدیو کنفرانس برگزار و به ۴۰۰ پرونده کیفری رسیدگی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سیدآبادی رئیس محاکم عمومی و انقلاب مشهد در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: در طول یکسال کاری قوه قضائیه که از اول تیر ۱۳۹۹ شروع و تا ۳۱ خرداد۱۴۰۰ بوده است، ۱۱ هزار و ۶۷۵ جلسه دادگاه مجازی به منظور حفظ سلامت ارباب رجوع و صرفه جویی در هزینه‌ها و کوتاه کردن مسافت مراجعین صورت گرفته است.

او با اشاره به ایجاد دادگاه‌های اطفال و نوجوانان افزود: این دادگاه‌ها در راستای محافظت از این قشر صورت گرفته تا آن‌ها با افراد سابقه دار در یک مکان قرار نگیرند و برای آن‌ها مشاور و وکیل درنظر گرفته می‌شود.


بیشتر بخوانید


رئیس محاکم عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد: در سال۹۹ کل پرونده‌های دادگستری مشهد ۲۲۶ هزار و ۴۲۵ فقره بوده که امسال به ۲۵۲ هزار و ۶۵۱ فقره افزایش یافته است، همچنین برای موضوعات مختلفی مانند پولشویی، زمین خواری، تصادفات و سایر موارد، شعب تخصصی اختصاص داده شده تا هر پرونده در شعبه مربوط به خودش رسیدگی شود.

حجت الاسلام سیدآبادی با اشاره به اینکه به منظور تکریم، سرعت و امنیت برای ارباب رجوع، ۳۳ دفتر به دفاتر قبلی اضافه شده، بیان کرد: ۷ شعبه نیز برای رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز بصورت فعال مشغول به کار هستند.

او با اشاره به اهمیت استفاده از مشاور در دادگاه‌های خانواده، تصریح کرد: ۶۸ درصد مراجعین در حوزه خانواده به مشاور معرفی می‌شوند که این امر باعث سازش ۲۰ درصد سازش بین خانواده‌ها شده که از ۱۲۱ هزار و ۸۳۰ پرونده، فقط ۱۰ هزار پرونده هنوز تعیین تکلیف نشده و بقیه تعیین تکلیف شدند.

رئیس محاکم عمومی و انقلاب مشهد با اشاره به وجود ۵۲ شعبه کیفری در مشهد تاکید کرد: ۹۵ هزار و ۹۶۵ پرونده در طول یکسال کاری، رسیدگی شده که بطور میانگین هر پرونده در ۲۷ روز تعیین تکلیف شده است.

حجت الاسلام سیدآبادی اظهار کرد: در ۴۶ شعبه دادگاه حقوقی مشهد در طول یکسال ۹۳ هزار دعوای حقوقی داشتیم که فقط حدود ۴۰۰ پرونده برای رسیدگی باقی مانده و این در حالیست که هر ماه ۸ هزار دادخواست حقوقی وارد می‌شود.

انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.