۹۵ هزار نوآموز کرمانی سنجش می‌شوند

غربالگری قریب به ۶۵ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و بیش از ۳۰ هزار نوآموز پیش دبستانی در کرمان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امروز با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش استان و استانداری کرمان طرح‌های غربالگری نوآموزان و استودیوی تولید محتوا برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در کرمان افتتاح شد.

عباس صفوی رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان در حاشیه آیین برگزاری این مراسم، گفت: هدف از این امر، افتتاحیه ۲ برنامه سازنده است که اولین برنامه، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی است که پیرو همین طرح ۶۵ هزار نوآموز پایه اولی و۳۰ هزار ورود به پیش دبستانی مورد سنجش قرار می گیرد.

او افزود: همچنین سلامت جسمانی مانند، قد، وزن اندازه گیری توده بدنی، شنوایی، بینایی سنجی و آمادگی‌های تحصیلی بچه ها، مورد سنجش قرار می گیرد.

صفوی بیان کرد: ۴۴ پایگاه تست اولیه ،۳ پایگاه تخصصی سنجش، ۳ پایگاه جهش و قریب به ۱۰۰ پایگاه سیار در سراسر استان داریم که دانش آموزان را مورد سنجش اولیه قرار می‌دهند.

او عنوان کرد: در ادامه این برنامه اگر دانش آموزی در صورت لزوم نیاز به مداخله بهنگام و یا اقدام درمانی مورد نیاز داشته باشد، به بخش‌هایی که خدمات ارائه می‌دهند و می‌تواند برای پیشگیری از مسائل و مشکلات آینده آینده آن‌ها اقدام لازم انجام شود، ارجاع می‌شود.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان کرمان با اشاره به اینکه امسال در برنامه سنجش اقدام و نوآوری خوبی اتفاق افتاده است، گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی با همکاری معاونت سلامت و تندرستی وزارت آموزش وپرورش، با توجه به سبک زندگی و کم تحرکی در بحث ساختار قامتی و صلاحیت‌های حرکتی دانش آموزان، طرح ارزیابی شایستگی‌های حرکتی نوآموزان بدو ورود به دبستان در یک پایگاه به میزان ۵۰۰ نفر به صورت پایلوت مورد ارزیابی و غربالگری آمادگی‌های جسمانی قرار می گیرند.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان کرمان تصریح کرد: هدف از این طرح، مداخله بهنگام برای اهداف سند تحول بنیادین و نیز نیاز سنجش و کیفیت بخشی به درس تربیت بدنی است.

صفوی با بیان اینکه این طرح با حمایت موسسه خیریه ثامن الحجج و استانداری کرمان بوده است، افزود: بیش از ۳هزار نفر ساعت آموزشی در این زمینه، دوره‌های آموزشی و توجیهی برای پایگاه‌های سنجش اولیه را گذرانده اند.

صفوی بیان کرد: طبق آماری که تا دیروز بدستمان رسیده است، قریب به ۶ هزار نوآموز نوبت گیری را انجام دادند و ۳۷ هزار ماسک و تعداد بسیار زیادی آب معدنی به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده است.

او به دومین برنامه انجام شده امروز اشاره کرد و گفت: افتتاح استودیو تولید محتوا مجازی برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه را داشتیم و از مزیت‌های این استودیو این است، با توجه به شیوع بیماری کرونا و آموزش‌های مجازی، در این محل می‌توان محتوا‌های درسی لازم برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه را تولید و در اختیار آنان قرار داد.

صفوی افزود: این مکان، یکی از پنج پایگاه تولید محتوایی است که سایر پایگاه‌ها در بم، سیرجان، رفسنجان و همچنین ۲ پایگاه در شهر کرمان با ۳ اتاق اِکوستیک، ویژه تست تخصصی در شهرکرمان مورد بهره برداری قرار گرفت.

او گفت: این طرح‌ها با حمایت موسسه خیریه ثامن الحجج و استانداری کرمان بوده است و برای دسترسی بهتر دانش آموزان، حدود ۱۱۳ پایگاه نیز برای اتباع خارجه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار