مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد از نظارت ویژه بر پسماند‌های پزشکی استان از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: مدیریت پسماند‌های بیمارستانی به دلیل دارا بودن پتانسیل عفونت زایی و وجود مواد  زائد خطرناک دارای اهمیت بسزایی است و نبود توجه به مدیریت و کنترل این پسماند‌ها در مراحل مختلف تولید، جمع آوری، حمل و نقل و دفع نهایی مشکلات زیادی را برای سلامت انسان و محیط زیست به همراه دارد.

او ادامه داد: اداره کل نظارت مستمر خود را در سیستم‌های بی خطرساز بیمارستانی استان از طریق کارشناسان این اداره کل و آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست به انجام رسانیده است.

پور ملائی گفت: از ۲۰ بیمارستان استان ۱۷ بیمارستان به سیستم بی خطرساز مجهز هستند که به صورت ماهیانه نتایج تست بی خطرساز خود را به صورت خوداظهاری به این اداره کل ارسال می‌کنند و سه بیمارستانی که در حال حاضر فاقد دستگاه امحاء زباله فعال هستند با عقد قرار داد با بیمارستان‌های دیگر پسماند عفونی خود را مدیریت می‌کنند.

او با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۰ مورد نظارت در قالب پایش و خوداظهاری از سوی کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست بر عملکرد سیستم امحاء زباله بیمارستان‌های استان صورت گرفته است، افزود: در اکثر موارد مشکل خاصی مشاهده نشده و عملکرد آن‌ها مطابق با استاندارد‌های زیست محیطی بوده است.

پورملائی خاطر نشان کرد: مطابق با قوانین و ضوابط مربوط به مدیریت پسماند‌های پزشکی، مسئول نظارت بر اجرای ضوابط و روش‌های مصوب، دانشگاه علوم پزشکی استان است و ادارات کل حفاظت محیط زیست به عنوان ناظر عالی عمل می‌کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.