رئیس دادگستری شهرستان بهمئی گفت: در سال گذشته تعداد ۱۱ هزار و ۲۶ پرونده به این حوزه قضایی وارد و ۱۰ هزار و ۹۷۰ پرونده مختومه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت الاسلام سعیدی رئیس دادگستری شهرستان بهمئی در همایش سالروز شهادت مظلومانه دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران حضرت امام خمینی (ره)، با تبریک هفته قوه قضائیه، گفت: در سال گذشته تعداد ۱۱ هزار و ۲۶ مورد پرونده به این حوزه قضایی وارد و ۱۰ هزار و ۹۷۰ مورد پرونده مختومه شده است.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه در شورای حل اختلاف شهرستان بهمئی وروردی پرونده‌ها در ساله گذشته یک هزار و ۱۶۰ مورد پرونده بوده و خروجی و حل فصل آن یک هزار و ۱۵۱ مورد پرونده بود، افزود: این درحالی است که ممکن است برخی از پرونده‌ها به خاطر تحقیقات و استعلامات لازم و کار‌هایی که باید برای یک پرونده به صورت دقیق انجام شود و یا اینکه کارشناس مربوطه نیاز به بررسی بیشتر داشته باشه که این دلیل بر تاخیر دستگاه قضائی نیست.

او با اشاره به کمبود نیرو در دادگستری بهمئی اضافه کرد: هر قاضی در طول ماه باید ۱۵۰ پرونده را رسیدگی کند که امری بسیار سخت است و علاوه بر این فعالیت‌های زیاد، قاضی باید پاسخگوی ارباب رجوع هم باشد که این عملکرد در نوع خود آمار بسیار خوبی است و قضاوت آن را به مردم واگذار می‌کنیم.

امام جمعه شهر لیکک در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی رئیس، دادستان و کارکنان دستگاه قضائی در شهرستان بهمئی و نقش بسیار مهم و ارزنده این نهاد در حل و فصل و رسیدگی فوری و موفقیت آمیز به پرونده‌های قضائی در شهرستان بهمئی گفت: قوه قضائیه به عنوان نمود عینیِ تحقق عدالت در نظام مردم‌سالار دینی ایران، یکی از مهم‌ترین ارکان حاکمیتی است که رسالت خطیری در زمینه احیای عدالت، احقاق حقوق عامّه، تضمین اقتدار نظام و امنیت ملی، گسترش فرهنگ عدالت‌خواهی و جلب اعتماد عمومی بر عهده دارد.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی صیانت از کرامت انسانی و تلاش برای برقراری عدالت، تحقق حقوق شهروندی و همچنین دفاع از مظلومان را از وظایف و رسالت‌های مهّم دستگاه قضایی برشمرد.
 
در پایان این مراسم از تلاش‌های شبانه روزی مسئولان و کارکنان قضائی، امنیتی، نظامی و انتظامی شهرستان بهمئی که در عرصه برگزاری انتخابات نقش داشتند با اهدا لوح سپاس تقدیر شد.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.