جعفری گفت: اشتغال و معیشت خوب باعث مهاجرت معکوس روستاییان به روستاهایشان و ماندگاری در آن است از اینرو پس از اجرای طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان تفتان شاهد این اتفاقات خواهیم بود.

علیرضا محمد جعفری معاون عمران روستایی بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: با توجه به تفاهم‌نامه سه‌جانبه فرمانداری،برنامه و بودجه، استانداری سیستان و بلوچستان و دفتر آبادانی و پیشرفت دفتر مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص اجرای طرح آبادانی و پیشرفت تفتان مقرر شد فعالیت‌های کالبدی در ۲ روستای این شهرستان امسال انجام شود.

او افزود: در این تفاهم‌نامه مقرر شد سازمان برنامه و بودجه علاوه‌بر اعتبار همه ساله یک اعتبار ۷۰۰ میلیون تومانی با عنوان مشارکت و دفتر آبادانی و پیشرفت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم ۳۰ درصد کل هزینه فعالیت‌ها و اقدامات را متقبل و مشارکت کنند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این طرح قرار است مشابه کاری که در قلعه گنج کرمان صورت گرفته یعنی همان طرح‌های بنیاد مسکن شامل بازسازی، ساخت مسکن روستایی، سنددار کردن خانه‌های روستایی، زیرسازی و آسفالت معابر اما با دید معیشت محور و اشتغال محور انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه روستاییان اشاره کرد که علاوه بر آورده مردم، بنیاد مسکن هم به اندازه ۳۰ درصد آورده مردم پای کار می‌آورد تا از آن محل به مردم وام‌هایی برای اشتغال‌های خرد داده شود که همزمان با فعالیت‌های کالبدی موضوعات اشتغال هم در منطقه پیشرفت کند.

 طرح ملی آبادانی و پیشرفت جامع شهرستان تفتان در راستای منویات رهبر معظم انقلاب با مشارکت بنیاد مسکن( حساب ۱۰۰ امام) و استانداری سیستان و بلوچستان به‌ عنوان منطقه پایلوت اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار