نیرو‌های ایتالیایی پس از قریب به ۲۰ سال کمپ ارینا در هرات افغانستان را ترک گفتند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نیرو‌های کشور ایتالیا روز چهارشنبه پس از نزدیک به ۲۰ سال، کمپ ارینا در هرات را ترک و آن را به نیرو‌های افغان واگذار کردند.

بنابر اعلام مقام‌های نظامی افغان در هرات نیرو‌های ایتالیایی تمام تجهیزاتشان را نیز با خود برده‌اند و برخی را نیز نابود کردند.

«سید ایمل پاچا» فرمانده نیرو‌های هوایی افغان، در این باره اعلام کرد: «هیچ تجهیزاتی از نیرو‌های ایتالیایی باقی نمانده است.»

«عبدالصبور قانع» فرمانده هرات، نیز گفت: «نیرو‌های امنیتی و دفاعی ما در افغانستان و به‌طور خاص در غرب هرات با اطمینان کامل از مردم و وطن خود دفاع خواهند کرد.»

همزمان با خروج نیرو‌های ایتالیا، مسئولیت دفاع هوایی به نیرو‌های افغان واگذار شده است و هم‌اکنون تمامی اقدامات در این حوزه ازسوی افغان‌ها پوشش داده می‌شود.

«عبدالشهیر صالحی» رئیس فرماندهی نیرو‌های هوایی هرات نیز در اظهاراتی گفت: «فعالیت‌های هوایی بین‌المللی ازسوی کارمندان ما مدیریت می‌شود. با خروج نیرو‌های خارجی هیچ مشکلی متوجه این حوزه نیست و پرواز‌ها عادی خواهند بود.»

در حال حاضر ارتش آمریکا نیمی از ۳ هزار و ۵۰۰ سرباز خود را از خاک افغانستان بیرون آورده است و تا ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) باقی آن‌ها را نیز خارج خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار