دردسرساز شدن سد مارد برای برخی از کشاورزان خرمشهری

مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: ساخت سد مارد برخی کشاورزان را برای آبیاری زمین های خود دچار مشکل کرده است.

ناجی شهیب زاده ، مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،گفت: سد خاکی مارد به منظور بهبود میزان کیفیت آب دریافتی در آبادان خرمشهر احداث شد اما باعث شد تا کشاورزانی که زمین های کشاورزی آن ها قبل از مکان سد می باشد را برای آبیاری زمین های خود دچار مشکل کند.

او افزود: فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر دستور لایروبی بخش های قبل از سد، به منظور تامین آبی مناسب برای آن زمین های کشاورزی را صادر کرده اما تا زمان اجرایی شدن و با توجه به مشکل اساسی که کشاورزان در آبیاری زمین های  زراعی خود دارند، لازم است انجام این کار سرعت بخشیده شود.

شهیب زاده ، آبادان را دارای یازده هزار و خرمشهر را دارای سه هکتار نخلستان دانست که تعدادی از آن ها به دلیل حاضر نبودن بهره بردار بر زمین خود و به دنبال آن جرقه زدن نیزار ها، خشک شدن نخل ها و همچنین بی توجهی برخی از اهالی روستاها بخشی از آن ها هر ساله دچار آتش سوزی می شوند.

او از جمله اقداماتی که برای بهتر انجام شدن آبیاری در زمین های کشاورزی صورت گرفت را طرح  هکتاری به دستور مقام معظم رهبری خواند و ادامه داد: برخی مشکلاتی که در بخش های شبکه های توزیع درون مزارع، لایروبی انحار، تعاون های تولید و بهره بردار و برخی مشکلات مربوط به حوزه ی فرهنگ سازی سبب شد تا برخی بهره بردارها تمایلی به کشت و کار در زمین های زراعی خود نداشته باشند.

شهیب زاده با بیان رسیدن ای سی آب در روزهای اخیر برای آبیاری زمین های کشاورزی به 8 هزار تصریح کرد: آب بالای 7 هزار سبب خرابی محصولات کشاورزی می شود و کشاورزان از این مسئله گلایه مند هستند .

جلوگیری از کشت شلتوک

مدیر اداره جهاد کشاورزی خرمشهر در پایان با اشاره به مصوبه استانداری خوزستان درباره جلوگیری از کشت شلتوک ادامه داد: از اسفند پارسال به تمامی کشاورزان اخطار داده شد که در صورت کشت شلتوک ممکن است با کمبود آب یا بی کیفیت شدن آن محصولاتشان نیز خراب شوند و صدمه ببینند اما با این وجود برخی تخلفاتی در این زمینه صورت گرفت که نهاد های مربوط  برخوردهای لازم را با این افراد انجام می دهند.

انتهای پیام/ ا

برچسب ها: آب شرب ، کیفیت آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.