تصمیم‌گیری در خصوص توقف یا ادامه فعالیت مجموعه باغ پرندگان مشهد با سرعت از سوی گروه کارشناسان زیست محیطی در حال انجام است که به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به دادن فرصت‌های متعدد به مدیریت باغ پرندگان مشهد برای رفع مشکلات این مجموعه و بی‌اعتنایی بدان، اخطاریه نهایی در این خصوص صادر و ابلاغ شده است.

او با اشاره به کاستی‌های موجود در این باغ پرندگان همچون وضعیت نگهداری جانوران افزود: فضای غیراستاندارد و عدم رعایت ضوابط زیست محیطی در زمینه نگهداری از گونه‌ها مهمترین مشکلات این مجموعه بوده است که تا کنون چندین بار مورد تذکر و صدور اخطار قرار گرفته است.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: هفته آینده در خصوص امکان و یا عدم امکان ادامه فعالیت این مجموعه در تیم کارشناسی تصمیم‌گیری نهایی می‌شود.

همتی بیان کرد: ۵۹ گونه جانوری هم‌اینک در باغ پرندگان مشهد نگهداری می‌شوند.

او تصریح کرد: این پرندگان در صورت تعطیلی باغ مشهد به مراکز مجاز در دیگر نقاط کشور، با اولویت مراکز استانی از جمله باغ پرندگان رضوان در تربت حیدریه و یا پارک حیات‌وحش چشمه خسرو منتقل و واگذار خواهند شد.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد: نظارت‌های کارشناسی اداره‌کل محیط زیست خراسان رضوی بر مکان‌های نگهداری گونه‌های حیات وحش در سطح استان به صورت مستمر در حال انجام است.

همتی اظهار کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر ابتلای کارکنان باغ پرندگان به بیماری کووید۱۹ دریافت نشده است و تمامی دستورالعمل های بهداشتی و عملیات ضدعفونی در این مرکز به صورت مستمر شده است.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.