معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند از برگزاری کنکور رشته‌های انسانی و ریاضی با حضور ۶ هزار و ۱۴۰ نفر خبر داد.

آیتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با بیان اینکه در دومین روز از برگزاری کنکور سراسری، آزمون رشته‌های ریاضی و انسانی با حضور ۶ هزار و ۱۴۰ نفر برگزار شد، گفت: از این تعداد هزار و ۴۶۳ دواطلب در رشته ریاضی و ۴ هزار و ۶۷۷ نفر در رشته انسانی آزمون می‌دهند.

او افزود: ۲۵ درصد از کل شرکت کنندگان در کنکور ریاضی را خانم‌ها و ۷۵ درصد را داوطلبان آقا تشکیل می‌دهند.

آیتی اظهار کرد: ۵۶ درصد از داوطلبان رشته‌ی انسانی خانم و ۴۴ درصدشان آقا هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند تصریح کرد: تمام محل‌های برگزاری آزمون ضدعفونی، تهویه مناسب آماده و همچنین تمام دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی سازمان سنجش کشور برای برگزاری هر چه بهتر آزمون و سلامت داوطلبین رعایت شد.

آیتی با بیان اینکه فردا آزمون رشته تجربی با حضور ۵ هزار و ۵۲۸ داوطلب برگزار خواهد شد، از داوطلبان خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به برگزاری هر چه بهتر این آزمون کمک کنند.

رقابت بیش از ۱۵ هزار دانش آموز در کنکور سراسری

واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته و مساعدت سازمان سنجش ۶۱ حوزه امتحانی در ۸ شهرستان استان برای برگزاری کنکور در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

او افزود: بیش از ۱۵ هزار و ۸۶۲ دانش آموز در گروه‌های مختلف آزمایشی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

واقعی عنوان کرد: رقابت دانش آموزان از چهارشنبه آغاز شده است و تا روز شنبه ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بتوانیم فضایی امن وسرشار از آرامش برای دانش آموزان فراهم کنیم.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.