لزوم توسعه فضا‌های فرهنگی و هنری در تبریز

استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار توجه ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به توسعه فضا‌های فرهنگی و هنری در شهر تبریز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی در آیین بازگشایی تئاتر شهر تبریز با تاکید بر اهمیت بازسازی و توسعه فضا‌های فرهنگی در مرکز شهر تبریز گفت: سیاست، مذهب، اقتصاد و هنر از اصلی‌ترین و مهمترین شاکله‌های مرکزیت شهر است که باید به شکل متوازن توسعه یابد.

او تصریح کرد: به جرات می‌توان گفت که نفس قلب تبریز از تپش افتاده که باید با توسعه فضا‌های فرهنگی، مجددا در این زمینه و برای رفع کمبود‌ها تلاش کرد.

او با بیان اینکه تبریز و خطه آذربایجان به دلیل نزدیکی جغرافیایی به غرب، قدمت و سابقه بیشتری در حوزه هنر‌هایی همچون نمایش در مقایسه با تهران دارد افزود: این خطه از کشور در بخش‌های مختلف تاریخ مدرن نیز حرفی برای گفتن دارد و به جرات می‌توان گفت که ایران مدرن، مدیون آذربایجان است.

پورمحمدی به بخشی از بیانات رهبر انقلاب در ۲۹ بهمن مبنی بر تربیت انسان‌هایی بزرگ در تبریز و آذربایجان  اشاره کرد و گفت : در اهمیت تبریز و آذربایجان همین بس که در تمامی بخش‌های نگارگری، خطاطی، نقاشی، شعر، ادب، تاریخ و حتی تجارت، صاحب مکاتبی منحصر به فرد است که باید این مکاتب مجددا احیا شده و به دنیا شناسانده شوند.

او از معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در این مراسم حاضر بود خواست که اعتبارات ویژه‌ای برای توسعه فضا‌های فرهنگی و هنری در تبریز اختصاص یابد.

او با ابراز خرسندی از بازگشایی و آغاز بکار مجدد این مجموعه فرهنگی خاطرنشان کرد: تئاتر شهر تبریز گنجینه‌ای از تاریخ بیش از ۵۰ ساله فرهنگ و هنر آذربایجان است که باید بیشتر از گذشته  فعال‌تر شده و از آن مراقبت کرد.

طرح بازسازی و مقاوم سازی ساختمان تئاتر شهر تبریز با ۸۵ میلیارد ریال هزینه اجرا شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.