مهم‌ترین حوادث ۱۰ تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز پنجشنبه ۱۰ تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۲۰۴ کیلو تریاک در پراید

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۲۰۴ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک طی بازرسی از یک پراید در ورودی شهر شیراز خبر داد.

سردار یوسف ملک زاده اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس مطلع شدند افرادی با تشکیل یک باند در امر خرید، فروش و انتقال مواد مخدر فعالیت می‌کنند.

او ادامه داد: موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی محل تردد خودرو‌های قاچاقچیان در یکی از ورودی‌های شهر شیراز شناسایی و مأموران بلافاصله به محل اعزام شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه مأموران یک دستگاه خودرو پراید را متوقف و در بازرسی از آن ۲۰۴ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف کردند، افزود: در این راستا دو دستگاه خودرو زانتیا و پژو ۴۰۵ که به عنوان اسکورت این محموله عمل می‌کردند، نیز توقیف شدند.

سردار ملک زاده با اشاره به دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر در این عملیات و معرفی آنان به مرجع قضائی، تأکید کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی فرماندهی انتظامی استان فارس به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

۱۵۱ دستگاه استخراج ارز غیرمجاز در لارستان

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۵۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیر مجاز به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در شهرستان لارستان خبر داد.

سردار یوسف ملک زاده اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی "لارستان" در راستای شناسایی و برخورد با استفاده کنندگان از دستگاه‌های استخراج رمز ارز دیجیتال بدون مجوز، یک محل را در شهرک صنعتی اطراف این شهرستان مورد شناسایی قرار دادند.

او افزود: مأموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی از آن مکان بازدید و ۱۵۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) غیرمجاز کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش این دستگاه‌ها را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند، تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

دستگیری ۲ موبایل قاپ در شیراز

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری ۲ سارق تلفن همراه و کشف ۵۹ فقره سرقت در "شیراز" خبر داد.

سرهنگ کاووس حبیبی اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره موبایل قاپی و سرقت به عنف در نقاط مختلف شهر "شیراز" توسط راکب و ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی قرار گرفت.

او گفت: با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و تلاش‌های شبانه روزی، در این خصوص ۲ سارق شناسایی و طی عملیات‌های جداگانه دستگیر و به مقر انتظامی انتقال داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس افزود: سارقان در تحقیقات پلیسی به ۵۹ فقره سرقت تلفن همراه و سرقت به عنف در سطح شهر شیراز اعتراف کردند.

سرهنگ حبیبی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهمان و تحویل آنان به مرجع قضائی، تصریح کرد: شهروندان به هنگام راه رفتن در خیابان و مکان‌های عبور و مرور برای استفاده از گوشی همراه تا حد امکان در یک مکان ثابت قرار گرفته و سپس اقدام به صحبت کنند.

کشف لوازم خانگی قاچاق در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف محموله یک میلیارد ریالی لوازم خانگی قاچاق خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان اظهار داشت: مأموران پاسگاه انتظامی "پل آبگینه" هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی در محور کازرون – شیراز، به یک وانت پیکان مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از این خودرو، تعدادی لوازم خانگی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

سرهنگ زراعتیان ارزش اقلام کشف شده را برابر اعلام نظر کارشناسان یک میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سریعاً با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

یست پلیس به پژو حامل ۱۹ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان از کشف ۲۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از یک خودرو سواری پژو ۲۰۶ خبر داد.

سرهنگ عبدالرسول مجتهدی بیان کرد: برابر اطلاع واصله مبنی بر تردد یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ حامل مواد مخدر در محور فسا به سروستان، ماموران انتظامی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه پس از گشت زنی‌های محسوس و نامحسوس در نهایت خودرو پژو ۲۰۶ شناسایی و توقیف شد، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۹ کیلو تریاک کشف و یک قاچاقچی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ همواره یکی از اولویت‌های پلیس است که نیروی انتظامی این شهرستان با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند.

ناکامی زوج قاچاقچی در انتقال مواد مخدر

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از کشف ۵۲ کیلوگرم تریاک خبر داد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان لارستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون یخچالدار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: پس از بازرسی از خودرو، مقدار ۵۲ کیلو گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت کابین راننده جاسازی شده بود، کشف شد.

سرهنگ امجدی با بیان این که در این خصوص راننده و سرنشین خودرو (زن و شوهر) دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند، بر جدیت پلیس برای مبارزه و مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر تاکید کرد.

سوداگران مرگ با ۴۸ کیلوگرم تریاک در دام پلیس آباده

فرمانده انتظامی آباده از توقیف یک سواری پراید و کشف ۴۸ کیلوگرم تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید ابوالفضل مسعودی اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه باموادمخدر آباده با برنامه ریزی دقیق نسبت به کنترل محور مواصلاتی "شیراز- اصفهان " اقدام که در این راستا به یک دستگاه سواری پراید مشکوک و دستور ایست دادند که راننده اقدام به فرار کرد.

او افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، ماموران انتظامی خودرو را توقیف و در بازرسی از آن ۴۸ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد، تاکید کرد: پلیس این شهرستان با جدیت مبارزه با سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار داده است ودراین خصوص از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

اعتراف سارقان به ۲۷ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی و دولتی با ۲۷ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ لطف الله محمدی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی و دولتی در سطح شهرستان کوه چنار، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او تصریح کرد: کارآگاهان این فرماندهی با تلاش شبانه روزی و به کار گیری گشت‌های نامحسوس، ۲ متهم را شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری آنان شدند.

سرهنگ محمدی گفت: در بازجویی به عمل آمده توسط ماموران، متهمان دستگیر شده به ۲۷ فقره سرقت اماکن خصوصی و دولتی در محدوده شهرستان کوه چنار اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار با بیان اینکه سارقان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قانونی معرفی شدند، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت افراد مخل نظم و امنیت، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.