همزمان با افزایش طاقت‌فرسای دمای هوا در ایالت بریتیش کلمبیای کانادا، به ساکنان یک روستا هشدار تخلیه داده شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، ساکنان منطقه مسکونی «لیتن» در بریتیش کلمبیای کانادا یک روز پس از ثبت بالاترین درجه دما در این کشور، هشدار تخلیه این منطقه را دریافت کردند.

بنابراعلام سی‌ان‌ان، شهردار این منطقه با صدور هشداری اعلام کرد: «به همه ساکنان توصیه می‌کنیم این منطقه را ترک کرده و به جایی امن بروند.»

این منطقه در بخش شرقی ونکوور، کانادا قرار دارد و ۲۴۹ سکنه در آن گزارش شده است.

این مقام کانادایی همچنین اعلام کرد: «بسیار وحشتناک است که کل شهر در حال آتش‌گرفتن است. از زمان اولین نشانه‌های دود تا آتش‌سوزی مهیب، تنها ۱۵ دقیقه زمان داشتیم.

مسئولان آمریکایی می‌گویند تا دیروز ۶۳ مورد مرگ ناشی از گرمازدگی و آتش سوزی حاصل از گرمای هوا تنها در ایالت «اورگان» آمریکا گزارش شده است. مقامات آمریکا و کانادا معتقدند این آمار در روز‌های آینده می‌تواند افزایش چشمگیری داشته باشد.

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در بخش‌هایی از کانادا و آمریکا در گزارشی اعلام کرده‌اند در روز‌های گذشته مراجعات در اثر گرمازدگی و افزایش دما به صورت ملموسی افزایش داشته است.

در برتیش کلمبیای کانادا در پنج روز گذشته حداقل ۴۸۶ مورد مرگ ناگهانی ناشی از افزایش درجه هوا گزارش شده است. این میزان حدود سه برابر بیشتر از میزان مرگ و میر در روز‌های عادی در این منطقه است.

«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا، روز گذشته در سخنرانی خود از افزایش تلفات انسانی بر اثر موج گرمای بی سابقه در این کشور اظهار تاسف کرد و گفت: نگران گسترش آتش سوزی‌های جدی بر اثر گرما در کانادا هستیم. ما باید واقع بین باشیم و بدانیم که این آخرین حادثه زیست محیطی ما نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۰ تير ۱۴۰۰
آه اون طفلای معصوم گرفتتشون
آخرین اخبار