موهبتی گفت: سه هزار و ۴۲۸ میلیارد تومان اعتبار امسال برای پروژه‌های زیر مجموعه وزارتخانه راه و شهرسازی درسیستان وبلوچستان در نظر گرفته شده که نوید جهش مطلوبی را در این بخش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اختصاص اعتبار مذکور درحالی است که سال گذشته در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تنها سه هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان برای کل پروژه‌های استان مصوب شد، اما اعتبار مصوب امسال تنها در مجموعه دستگاه‌های عضو وزارت راه و شهرسازی بدون در نظر گرفتن طرح توسعه سواحل مکران و همچنین بخشی از اعتبارات متمرکز دستگاه‌هاست.

وی ترانزیت و تجارت را مهمترین ظرفیت پیش‌بینی شده در سند آمایش سرزمین سیستان و بلوچستان ذکر کرد و افزود: با عنایت وزارت راه و شهرسازی به استان روند پیشرفت فیزیکی بخش قابل توجهی از پروژه‌های این بخش سرعت فزاینده‌ای به خود گرفته است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در سفر اواخر تیر وزیر راه و شهرسازی به استان و هفته دولت شاهد افتتاح افزون‌بر ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان خواهیم بود ادامه داد: با توجه ویژه این وزارتخانه در اسفند سال گذشته ۱۳۵ کیلومتر بزرگراه در منطقه به بهره‌برداری رسید و روند توسعه بزرگراه به عنوان یکی از نیاز‌های مهم در حال توسعه قابل توجه است.

وی افتتاح فرودگاه استاندارد شده سراوان، طرح‌های هادی و مسکن روستایی محرومان و پروژه‌های حاشیه‌نشینی را از دیگر طرح‌های مهم در سیستان و بلوچستان عنوان و بیان کرد: ۷۰ هزار واحد مسکونی در حوزه بنیاد مسکن از سیل تا حاشیه‌نشینی در دست ساخت یا احداث شده است که تنها در این بخش چهار هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که اقدامی بی‌نظیر بشمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: اعتبارات این اداره کل در سالجاری نسبت به سال ۹۸ افزون بر ۲ هزار درصد افزایش داشته که نشان از توجه ویژه مسوولان نظام به این خطه از ایران اسلامی است.

عطاء اله اکبری تصریح کرد: همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به سیستان و بلوچستان در حوزه عملکردی این اداره کل شاهد افتتاح پل ماشکید و ۱۲ کیلومتر بزرگراه در قطعه یک مسیر زاهدان- خاش و همچنین کلنگ‌زنی باند دوم کمربندی غربی شهر زاهدان بطول ۱۴ کیلومتر با مجموع اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان خواهیم بود.

وی از اختصاص اعتبارات ویژه در سالجاری به حوزه راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: علاوه‌بر افتتاح و کلنگ‌زنی سه طرح مذکور این اداره کل در سفر تیر جاری وزیر راه و شهرسازی، در هفته دولت نیز ۳۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح و وضعیت پل نهراب به عنوان یکی از مهمترین پل‌های استان تعیین تکلیف خواهد شد تا گام موثری در مسیر اشتغال‌زایی و افزایش رفاه شهروندان برداشته شود.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و توجه مسوولان استانی و وزارت راه و شهرسازی در سه ماهه نخست امسال ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های در دست اقدام این اداره کل تامین شده که شاهد افتتاح و کلنگ‌زنی آن‌ها در سفر وزیر و هفته دولت خواهیم بود.

لازم به ذکر است نشست شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با حضور استاندار، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی تحت پوشش مجموعه بزرگ راه و شهرسازی استان در محل اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار