تلسکوپ فضایی هابل در حال آماده سازی و آزمایش مراحلی برای روشن کردن سخت افزار است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ادارهٔ کل ملی هوانوردی و فضا آمریکا؛ چند روز پیش خبرگزاری‌ها خبری را مبنی بر تلاش سازمان ناسا برای احیای تلسکوپ هابل منتشر کردند. انتشار این خبر امروز توسط این سازمان تایید شد. ناسا در حال بررسی محموله رایانه‌ای در تلسکوپ فضایی هابل است که این اقدامات از ۱۳ ژوئن مصادف با ۲۳ خرداد آغاز شده؛ به همین علت این تیم فضایی مشاهدات علمی را به حالت تعلیق درآورده است. به موازات این تحقیقات، ناسا در حال آماده سازی و آزمایش مراحلی برای روشن کردن سخت افزار پشتیبان روی فضاپیما است. علاوه بر این، خود تلسکوپ و ابزار‌های علمی سالم در یک پیکربندی امن باقی می‌مانند.

افزون بر موضوع مذکور، منشأ مشکل کامپیوتر در واحد مدیریت ابزار و داده‌های علمی (SI C&DH)، محل استقرار و بارگزاری کامپیوتر است. پیش بینی می‌شود چند قطعه سخت افزاری در SI C&DH در این اختلالات مقصر باشند.

اداره کل هوانوردی و فضای آمریکا هم اکنون در حال بررسی دقیق بخش فرماندهی فرمت داده‌های علمی (CU / SDF) است که دستورات و اطلاعات را ارسال و قالب بندی می‌کند. این تیم همچنین به دنبال یک تنظیم کننده، در واحد کنترل نیرو بوده که برای اطمینان از تأمین ولتاژ ثابت به سخت افزار کامپیوتر محموله طراحی شده است. به علاوه، اگر مشخص شود یکی از این سیستم‌ها دلیل اصلی اختلالات بوده، تیم باید مراحل عملیاتی پیچیده تری را برای انتقال به واحد‌های پشتیبان انجام دهد. همچنین این روش نسبت به روش هفته گذشته تغییراتی داشته که شامل تغییر در پشتیبان گیری از سخت افزار کامپیوتر و ماژول‌های حافظه می‌شود. علاوه بر این برای جابجایی به CU / SDF پشتیبان یا تنظیم کننده قدرت، چندین جعبه سخت افزاری دیگر فضاپیما نیز باید به دلیل نحوه اتصال آن‌ها به واحد SI C&DH روشن شوند.

تلسکوپ فضایی هابل

به روز رسانی تلسکوپ فضایی هابل در هفته آینده

هفته آینده این تیم فضانوردی همه مراحل عملیاتی، دستورات و سایر موارد مرتبط را برای انجام تغییر در سخت افزار پشتیبانی، بررسی، به روز و با قابلیت اطمینان بالا آزمایش می‌کند.

از آنجا که بعید به نظر می‌رسد همه عناصر سخت افزاری منفرد مشکلی داشته باشند، ناسا در حال حاضر سخت افزار‌های دیگر همچون Command Unit / Science Data Formatter را به عنوان مقصر احتمالی مورد بررسی قرار داده است. این تیم همچین ماژول دیگری را که در هر دو رایانه فرمت‌ها و داده‌ها را به مقصد خاص ارسال می‌کند، زیر ذره بین تحقیقات خود قرار داده است. افزون بر این SDF داده‌ها و ابزار‌های علمی را برای انتقال به زمین قالب بندی می‌کند. تیم ناسا همچنین در حال بررسی تنظیم کننده نیرو است تا مناسب بودن ولتاژ‌های موجود در سخت افزار را بسنجد و تنظیم کننده نیرو از تأمین ولتاژ ثابت اطمینان یابد، زیرا اگر ولتاژ بیش از حد باشد ممکن است، می‌تواند مشکلات مشاهده شده را ایجاد کند.

گفتنی است طی هفته آینده، تیم ارزیابی ناسا بررسی سخت افزار موجود در واحد SI C&DH را ادامه خواهد داد تا مشخص شود آیا مسئله دیگری باعث ایجاد مشکل شده است یا خیر. اگر تیم تشخیص دهد CU / SDF یا دلیل اصلی آن تنظیم کننده قدرت است، توصیه می‌کند مشکل از طریق ارزیابی ماژول پشتیبان CU / SDF و تنظیم کننده قدرت پشتیبان حل شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.