فرمانده یگان اداره حفاظت و محیط زیست هندیجان از تیمار و رهاسازی یک قطعه پرنده باقرقره شکم سفید (کوکر) در طبیعت این شهرستان خبر داد.

مصطفی حق زاده فرمانده یگان اداره حفاظت محیط زیست هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: حدود ۲ ماه پیش یک نفر اهل یکی از روستا‌های شهرستان یک قطعه پرنده باقرقره شکم سفید (کوکر) که بالهایش را قیچی کرده بود به اداره حفاظت محیط زیست تحویل داد.

او با بیان اینکه این پرنده پس از ۲ ماه تیمار به دست یکی از دوستداران محیط زیست و رشد بالهایش در طبیعت هندیجان رهاسازی شد، افزود: پس از چندین سال که خبری از مهاجرت این پرنده به طبیعت هندیجان گزارش نشده بود، امسال به دلیل شرایط مساعد طبیعت شاهد مهاجرت این پرنده زیبا در شهرستان بودیم.

حق زاده بیان کرد: باقرقره پرنده‌ای زیبا و به ۳۲ تا ۳۴ سانتیمتر طول دارد نر و ماده آن همشکل نیستند و برای نوشیدن آب به صورت گله‌ای مسافت زیادی را تا منبع آب طی می‌کنند، روی زمین و لابه لای بوته‌ها لانه سازی کرده و از دانه‌ها و حشرات تغذیه می‌کنند و در حالت استراحت به دشواری می‌توان آن را دید.

این مقام مسئول با بیان اینکه از اوایل اسفند تا اواخر مرداد پس از جوجه آوری و بزرگ کردن جوجه‌ها تا موقعی قادر به پرواز باشند در طبیعت منطقه هستند و پس از آن مناطق دیگر مهاجرت می‌کنند، ادامه داد: از همیاری دوستداران محیط زیست بابت تیمار و نگهداری این پرنده تا رشد بالهایش تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.