در روستای بیجار شهرستان بیرجند، تعدادی از بازنشستگان با همت و تلاش دست به کار شده اند و کار کشاورزی را به جای خانه نشینی پیشه کرده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، همراه شدیم با بازنشستگانی که سال‌ها در ادارات مختلف فعالیت کردند و حالا هم خود را خانه نشین نکرده و مشغول کار و فعالیت هستند.

معمولا کسانی که بازنشسته می‌شوند، پس از چندین سال پیرمرد و پیرزن خطاب می‌شوند؛ اما این بازنشستگان، جوانی درون خود را حفظ کرده اند و سن را تنها یک عدد می‌دانند.

در روستای بیجار شهرستان بیرجند، هستند آن‌هایی که پس از گذراندن دوران خدمت صادقانه در ادارات و نهادها، حالا رو به کشاورزی آورده اند و کشت و کار می‌کنند.

کشاورزی، عامل حفظ روحیه

بیجاری یکی از بازنشستگان اهل روستای بیجار که به کار کشاورزی مشغول است می‌گوید: پس از اتمام دوران خدمت، خانه نشین نشدم و با تلاش توانستم به عرصه کشاورزی ورود کنم.

او که یک نظامی بازنشسته است ادامه می‌دهد: کشاورزی باعث شده است تا روحیه ام برای ادامه زندگی حفظ شود و از بسیاری از مشکلات جسمی و روحی دور باشم.


بیشتر بخوانید


بیجاری که حالا ۸۸ بهار را دیده و سرد و گرم روزگار را چشیده است، بیان می‌کند: با تجربه‌ای که در حوزه کشت و کار داریم، می‌توانیم به محصولات خوبی دست پیدا کنیم.

از نداشتن بیماری تا وجود بیش از ۱۶ هزار بازنشسته در خراسان جنوبی

مودی یکی دیگر از بازنشستگانی که در بیجار مشغول کشاورزی است و یک زمین بایر را زیر کشت پسته برده است، می‌گوید: تجربه‌ای که در طی سال‌های گذشته به دست آورده ام، اکنون مرا در رسیدن به محصولی با کیفیت یاری می‌کند.

او ادامه می‌دهد: با انجام آزمایشات مختلف پزشکی متوجه شدم که هیچ گونه بیماری ندارم و مواردی از جمله قند خون، فشار خون و کلسترول خون من در حالت نرمال قرار دارد.

به گفته باقری نژاد مدیر صندوق بازنشستگی خراسان جنوبی، در حال حاضر ۱۶ هزار و ۷۰۰ بازنشسته در این صندوق عضویت دارند و خدمات مختلف را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.