در پی آتش سوزی‌های اخیر در غرب کانادا، بیش از هزار نفر از ساکنان شهرکی در غرب این کشور تخلیه شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیش از هزار نفر از ساکنان شهرکی در غرب کانادا در پی موج گرمای بی سابقه و درگرفتن آتش در این منطقه تخلیه شدند.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، «جان هورگان» نخست وزیر استان بریتیش کلمبیا که غربی‌ترین استان کانادا محسوب می‌شود، در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ۶۲ آتش سوزی جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسیده است. او گفت: من نمی‌توانم تأکید کنم در این زمان چه قدر خطر آتش سوزی در هر بخشی از بریتیش کلمبیا شدید است.

«برد ویس» نماینده مجلس عوام کانادا در سخنانی گفت: «شهرک لیتون» در ۲۵۰ کیلومتری شمال شرقی ونکوور متحمل خسارت‌های اساسی شده و ۹۰ درصد از این شهرک از جمله مرکز آن در آتش سوخته است.

چهارشنبه شب ۲۵۰ نفر از ساکنان این روستا تخلیه شدند. این اقدام یک روز پس از آن صورت می‌گرفت که دمای هوا با رسیدن به ۴۹.۶ درجه سانتیگراد، رکورد زد. عملیات تخلیه ساکنان چهارشنبه شب و برای حدود ۱۰۰ ملک در شمال لیتون تمدید شد.

«هارگیت ساجان» وزیر دفاع کانادا در حساب توییتری خود نوشت: ۲۴ ساعت گذشته برای ساکنان لیتون وضعیتی ویرانگر بوده است. او همچنین اعلام کرد نیرو‌های مسلح کانادا آماده اند تا از ساکنان این منطقه حمایت کنند

مقامات استان بریتیش کلمبیا هنوز هیچ کشته و یا زخمی را در ارتباط با این آتش سوزی اعلام نکرده اند. اوایل پنجشنبه شب به وقت محلی، مقامات آتش نشانی استان بریتیش کلمبیای کانادا اعلام کردند گرمای بی سابقه سبب شده تا آن‌ها انتظار روز سخت دیگری را داشته باشند.

مقامات محیط زیست کانادا در بولتنی که پنحشنبه صبح منتشر شد، اعلام کردند: فشار شدید استثنایی بر بریتیش کلمبیا همچنان رکورد شکنی دمایی تازه‌ای را ظرف روز‌های آینده برای این استان به ارمغان خواهد آورد.

گفتنی است علاوه بر بریتیش کلمبیا، هشدار موج گرمایی برای استان‌های آلبرتا، ساسکاچوان، منیتبا و بخش‌های شمال غربی این کشور و نیز شمالی انتاریو نیز صادر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۳۷ ۱۱ تير ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
این گرم شدن بیش از اندازه زمین و سوختن جنگلها و فوران آتشفشانها و زلزله ها و طوفانهای خاک و شن و رانشهای کوه ها و زمینها و خشکسالیها و خشک شدن دیگر معادن و ذخایر نفتی و گازی و امراضهای جسمی و روحی لاعلاج همه و همه بخاطر ظلم و ستمگری و بی عدالتی های مختلف و تبعیضگریهای مختلف به بشریت مستضعفین در سر تا سر جهان است و در کانادا هم این گرمای بی ثابقه و آتش سوزی جنگلها این خشم و ناله ها و غمها و اشکهای آن کودکان بی دفاع مظلوم بومیان در کانادا بوده که به این عذابگرفتار شده اند که به تازگی تعداد فقط ستا از این گورهای دسته جمعی پیدا شدند و هنوز هم بسیاری دیگری از این گورهای کشف نشده در کانادا و موجود است که کشور کانادای ظالم و ستمگران بی حقوق بشر بی عدالت تبعیضگران نژادپرستان بهش دوچار شدند و خواهند شد. توف و اوف رسوایی و جهنم سوزان بر کشیشها و کلیساها و دولتهای جنایتکارانشون باد که اینچونین بی رحمانه و سفاکانه کودکان بومی را از پداران و مادرانشان جدا می کردند به اسم آموزش تمدن نوین غربگرایانه و اون مظلومان بی گناهان را شکنجه های جنسی و و آزارهای جسمی و روحی و عاطفی دوری از خانواده هایشان می کردند و می کشتنشان خداوند جل جلاله خار و ذلیل و به هزاران بلیات آسمانی و زمینی امراض جسمی و روحی را مبطلا و گرفتارشان کند مسببان و مشوقان این جنایات عظیم اسفناک وحشتناک غم انگیز را در کانادا و در آمریکا که بومیان مظلوم این قاره بزرگ را قتل عام می کردند به شکلهای مختلف منتظر عذابهای الهی شدیدتری باشید ای فراعنه عالم هستی که مستضعفین جهان را مداوم در رنج عذاب انداخته اید تک به تکتان هم در دنیا و هم در آخرت حق الناس گریبانتان را به شکلهای مختلف خواهد گرفت و رسوای هفت عالمتان خواهد کرد به اذن الله جل جلاله و بدانید و آگاه باشید ای فراعنه ظالمین ستمگران عذابهای الهی هزاران بار از بمبهای اتمی و شیمیایی و میکروبی و سمی شما فراعنه قوی تر و ماندگار تر عمل می کند در جسم و جان و مال و قدرت و ثروت و ارتشهایتان که به آنها می نازید و خودتان را شکست ناپذیر و غیر قابل نفوذ می دانید . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار