انصارالله: آمریکا با فروش سلاح به عربستان در تلاش برای اشغال یمن است

عضو شورای عالی سیاسی انصارالله یمن تاکید کرد که آمریکا با فروش تسلیحات به عربستان موجب ادامه جنگ شده و این تلاشی برای اشغال صنعاء است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، «محمد علی الحوثی» عضو برجسته جنبش انصارالله یمن در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، تأکید کرد که واشنگتن خود عامل ادامه یافتن جنگ و محاصره در یمن است.

عضو شورای عالی سیاسی یمن در سلسله توییت‌هایی نوشت: ملت یمن از محاصره و تجاوز آمریکایی ـ انگلیسی ـ سعودی ـ اماراتی و هم‌پیمانانشان خسته شده‌اند. ملت یمن همچنین از درخواست صلح از کسانی که به طور روزانه با جنگ، محاصره و تحریم آنها را به قتل می‌رسانند، خسته شده‌اند.

الحوثی افزود: آمریکا از داعش و القاعده در سراسر جهان حمایت می‌کند و از ملتی که در یمن با آنها می‌جنگد خسته شده است. این خستگی آمریکا تنها با توقف تجاوزگری، رفع محاصره و پایان اشغال یمن پایان می‌یابد.

عضو شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: چرا آمریکا از فروش تسلیحاتش به کشورهای عضو ائتلاف متجاوز عربی در یمن خسته نمی‌شود؟ این فروش سلاح دلیل اصلی ادامه یافتن جنگ و تلاش برای اشغال یمن است.

این اظهارات در واکنش به سخنان «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره درگیری‌ها در استان مأرب یمن مطرح شد.

ند پرایس در سخنانی با چشم‌پوشی از حمایت‌ واشنگتن از ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان اعلام کرد که آمریکا از حملات انصارالله در استان مأرب خسته شده و از این مساله ناراحت است.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اکنون کنترل کل جبهه مأرب را در دست دارند و با هدف قرار دادن مزدوران سعودی و دولت مستعفی در این استان به پیروزی و آزادسازی این استان بسیار نزدیک هستند و مسئله از دست دادن این جبهه راهبردی برای دشمنان و متجاوزان سنگین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار