به تازگی انتشار تصاویری از تلف شدن ۱۳ تن ماهی سردابی در یکی از روستا‌های بخش دهدز در شهرستان ایذه منتشر شده است، اما ماجرا چیست؟

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اخیرا ویدویی از تلف شدن ماهیان قزل آلا در یک استخر پرورش ماهی شهرستان ایذه در شبکه‌های محلی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

موقعیت مکانی این رخداد منطقه میر احمد در دهدز ذکر شده است که به گفته صاحب مزرعه پرورش ماهی، این اقدام عمدی و با آلوده کردن آب ورودی به استخر‌ها صورت پذیرفته است.

علی سروستانی، رییس اداره شیلات شهرستان ایذه در توضیح این مسئله در گفتگو با خبرنگار ما محل رخداد این حادثه را روستای غریبی‌ها میر احمد عنوان کرد و گفت: ساعت ۸ صبح مورخ ۱۰ تیرماه ۱۴۰۰ گزارشاتی مبنی بر تلف شدن ماهیان سردآبی یکی از روستاییان منتشر شده است.

او افزود: حدود ساعت ۴ و ۵۰ دقیقه صبح از سوی افراد ناشناس و به طور عمدی با استفاده از سم نامشخصی که در آب ورودی مزرعه پرورش ماهی ریخته شده بود حدود ۱۳ تن ماهی قزل آلا با میانگین وزنی بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ گرم در ۵ استخر تلف گردیدند که با توجه به هزینه‌های بالا صاحب مزرعه متحمل خسارت سنگینی شده است.

سروستانی همچنین عامل این اقدام را اختلافات محلی دانست که علت و موضوع آن در حال پیگیری است.

روستای میراحمد از توابع بخش دهدز در شهرستان ایذه است که با مشکلات گسترده بی آبی و تنش‌های آب نیز مواجه است و قطعا رسیدن آبزیان سردابی به چنین وزنی سخت، دشوار و هزینه‌های سنگینی دارد که امید است با رفع شدن اختلافات محلی از وقوع مجدد چنین رخدادی‌هایی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.