حجت الاسلام آقا ملایی گفت: جهان اولین بار شاهد است که یک رهبر برای پیشبرد دانش بومی و فرهنگ ملی، آستین همت بالا می‌زند و داوطلب واکسن می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام رضا آقا ملایی، امام جمعه شهرستان فهرج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ، همگان را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد و گفت: همه باید به سفر آخرت رهسپار شویم ؛ بنابراین دست خالی به این سفر نرویم و  زاد و توشه تقوای الهی برای خود تهیه کنیم. 

 او با اشاره به ماه ذی القعده و برکات آن، یکی از برکات این ماه را، روز دحوالارض  عنوان کرد و گفت: امسال این روز  سه شنبه این هفته است.

حجت الاسلام آقا ملایی درباره  روز دحوالارض ادامه دارد: این روز یکی از روز‌های ملکوتی، معنوی است و در  این روز، خدای سبحان زمین را از زیر کعبه نمایان ساخته و  در این روز  حضرت ابراهیم خلیل الله (ع) و عیسی ابن مریم حضرت مسیح (ع) متولد شده است. 

او تصریح کرد: مبادا عمل صالح و عبادت را به اتکای محبت آل محمد (ع) رها کنید و مبادا دوستی و اطاعت آل محمد (ع) را به اتکای عبادت خود از دست بدهید؛  زیرا هیچ کدام از این ۲ به تنهایی پذیرفته نمی‌شوند. 

امام جمعه شهرستان فهرج گفت : یکی از سنت های مهم الهی، اجتنباء و مورد گزینش الهی بودن، یعنی انتخاب آماده ترین افراد برای بزرگ ترین کار الهی  است. 

او افزود: پیامد‌های تعهد به اجتنباء الهی و عواقب تعهد نکردن به آن برای مسلمانان، همان عواقب یهود و بنی اسرائیل است و مسلمانان همان وضعی را خواهند داشت که یهود بر اثر حمل نکردن بار امانت الهی داشتند و  مهر ذلت و درماندگی بر آن‌ها زده شده و گرفتار غضب پروردگار شدند. 

حجت الاسلام آقا ملایی گفت: پیامبر خدا (ص) فرمودند: با فضیلت‌ترین و مهم‌ترین عمل امت من، انتظارفرج است. 

او  در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمعه گذشته آیت الله خامنه‌ای( مدظله العالی) رهبر انقلاب اسلامی، واکسن ایرانی کوو برکت را تزریق کردند و  ایشان  پس از تزریق واکسن برکت، طی سخنانی در جمع مسئولان وزارت بهداشت فرمودند: این افتخار ملی را به معنای واقعی کلمه پاس بداریم . واکسن برکت، اولین واکسن ایرانی؛ بلکه اولین واکسن تولید شده جهان اسلام است که نه تنها افتخار ملی؛ بلکه افتخاری برای جهان اسلام است. 

 امام جمعه شهرستان فهرج افزود:  جهان اولین بار شاهد است که یک رهبر مذهبی که مرجع تقلید جهان اسلام و الگوی بسیاری از مردم مسلمان و آزادی خواه جهان است، برای پیشبرد دانش بومی و فرهنگ ملی، آستین همت بالا می‌زند و داوطلب واکسن می‌شود. 

او تصریح کرد: ایران تنها کشوری است که در اوج تحریم‌های ظالمانه و در کشاکش جنگ جهانی اقتصادی و رسانه‌ای و همه گیری کرونایی، فرزندانش دامن همت به کمر زده اند و  این اقدام رهبری در سطح خارجی و بین المللی، پیام قدرت و اقتدار علمی است که نشان می‌دهد ایران جزو شش کشور برتر جهان در این عرصه است و  در سطح ملی و داخلی، پیام اعتماد و خودباوری ملی و خنثی کننده ترفند‌ها و شایعه سازی‌های دشمن مبنی بر ناتوانی ایران در تولید واکسن بومی است. 

حجت الاسلام آقا ملایی  در ادامه به دیدار  رهبر انقلاب اسلامی  با رئیس قوه قضاییه و مدیران این دستگاه اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار نکات مهمی را بیان فرمودند از جمله اینکه  شرکت مردم در انتخابات یک حماسه بود که در زیر سهمگین‌ترین تهاجم رسانه‌ای غربی، عبری و برخی عناصر و جریان‌های عقب مانده سیاسی در داخل که بر طبل تحریم انتخابات کوبیدند، صورت گرفت و آن ها  در آرزوی مشارکت زیر ۳۰ درصد ماندند  و از طرفی یکی از نکات مثبت این انتخابات، اجماع نظر همه کاندید‌اها مبنی بر وجود راه حل برای پیشبرد اهداف  در مسیر آینده ملت ایران بود. 

 او ز خیریه آبشار عاطفه‌ها برا ی اهدای  ۱۷ جهزیه به نو عروسان  قدردانی کرد. 

انتهای پیام/ م 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار