کارشناس مسئول بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد گفت: ۳ تن مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سیاوش مهرور کارشناس مسئول بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: بازرسان مرکز بهداشت محیط حرفه‌ای در قالب گشت مشترک با سایر ادارات این شهرستان ۳ تن مواد غذایی تاریخ گذشته را در این شهرستان کشف و ضبط کردند.

مهرور افزود: این مقدار مواد غذایی غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته توقیف شده شامل انواع رب، تنقلات، آبمیوه، مواد پروتئینی، گوشت، لبنیات، نوشیدنی ها، چیپس و پفک بوده که در صورت مصرف می‌توانست سلامت شهروندان و مسافران را به خطر بیندازد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ارزش ریالی مواد غذایی فاسد بیش از ۸۰۰ میلیون بوده، اضافه کرد: فروشندگان متخلف این موادغذایی با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

او با تأکید بر انجام بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی بیان کرد: ۲۱ تیم بازرسی شامل ۲۷ بازرس بهداشتی از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب بر اماکن عرضه مواد غذایی و نحوه ارائه خدمات توسط این اصناف به طور مستمر نظارت می‌کنند.

مهرور از عموم مردم و همشهریان خواست که مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر و فروشگاه‌های دارای محصولات با مشخصات بهداشتی کامل از قبیل پروانه ساخت، مواد تشکیل دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید خریداری کنند.

کارشناس مسئول بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد اذعان کرد: همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده عرضه مواد غذایی غیربهداشتی، از طریق تلفن مستقیم واحد سلامت محیط کار شهرستان مهاباد یا سامانه تلفن رایگان ۱۹۰ اعلام کنند تا کارشناسان مربوطه در کوتاهترین زمان بررسی‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.