رسولی گفت: تفاهم‌نامه برقی سازی راه‌آهن تهران – گرمسار به ارزش ۱۲۰ میلیون یورو با بخش خصوصی به امضا رسید.

به  گزارش  خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه طراحی، ساخت و تأمین مالی برقی کردن راه‌آهن حومه‌ای تهران ـ گرمسار، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساخت این پروژه اقدام ارزنده‌ای است که با همت متخصصان و با دستان پر توان نیروهای داخلی به انجام خواهد رسید و مقدمه‌ای برای آغاز برقی سازی خطوط ریلی کشور خواهد شد.

او اظهار  کرد: درگذشته با برخی شرکت های خارجی به منظور برقی سازی برخی از خطوط ریلی کشور قراردادهایی به امضا رسید؛ اما این شرکت‌ها به بهانه‌های مختلف از جمله تحریم، از اجرای این قراردادها سر باز زدند تا اینکه ما در سال 99، با دعوت از تمام کسانی که در این حوزه توانایی دارند، این پروژه‌ها را مجدد مورد بررسی قرار دادیم.

رسولی تأکید کرد: اکنون تفاهم‌نامه برقی سازی تهران – گرمسار به ارزش 120 میلیون یورو به امضا رسیده است و شرکت‌های تام ایران‌خودرو و فراب با تشکیل کنسرسیومی، به زودی عملیات اجرایی آن را آغاز خواهند کرد.

مدیرعامل راه‌آهن تصریح کرد: مدت زمان اجرای قرارداد بعد از امضا و شروع عملیات اجرایی آن، حدود 24 ماه خواهد بود و در بندی از متن این تفاهم‌نامه اشاره شده است که پس از حصول از اجرایی شدن قرارداد، اولویت برقی سازی خطوط ریلی، استفاده از متخصصان داخلی است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به امضای تفاهم‌نامه برقی سازی راه‌آهن تهران – گرمسار به ارزش 120 میلیون یورو با بخش خصوصی، تاکید کرد که با شروع این پروژه، دیگر شرکت‌ها نیز متقاضی برای سرمایه‌گذاری در برقی سازی خطوط ریلی کشور خواهند شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: با شروع این پروژه، دیگر شرکت‌ها نیز متقاضی برای ورود به این حوزه جهت سرمایه‌گذاری به منظور برقی سازی خطوط ریلی خواهند شد.

رسولی عنوان کرد: اکنون شرکت‌هایی که در برقی سازی خط ریلی تهران – گرمسار شرکت می‌کنند از توانمندی قابل ملاحظه‌ای برخوردارند و در خارج از کشور نیز مشغول انجام پروژه هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قرارداد شرکت راه‌آهن با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که سال گذشته به امضا رسید، اظهار کرد: ما با امضای آن تفاهم‌نامه، توانستیم در بخش‌های مختلف ریلی از جمله حوزه علائم و ارتباطات سیگنالی اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

او بیان کرد: هدف ما این است که از تمام توانمندی‌های موجود در کشور برای توسعه صنعت ریلی استفاده کنیم.

رسولی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اینکه «چه زمانی پروژه قطار سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان به اتمام می‌رسد؟»، با تأکید بر اینکه برقی کردن راه‌آهن حومه‌ای تهران – گرمسار با سریع‌السیر کردن برخی از قطارها از جمله تهران – قم اصفهان تفاوت دارد و نباید این دو موضوع یکسان فرض شوند، عنوان کرد: زمان‌بندی این قرارداد 4 ساله بوده است که به دلایل متعددی این پروژه با مشکلاتی مواجه شده و تاکنون با تأخیر پیش رفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار