استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه با مشارکت و همکاری میان نیروی انتظامی، مردم و دستگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی می‌توان فرصت سرقت را از سارقان گرفت، از رسانه‌ها خواست با فرهنگ‌سازی، مردم را به مشارکت در برقراری امنیت محلات ترغیب کنند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : سرقت یک پدیده بسیار شوم، ناپسند و زشت است که در صورت افزایش موارد، موجب ایجاد نگرانی در جامعه می‌شود.

او گفت : نیروی انتظامی پرسنل محدودی دارد و برای کنترل سرقت‌ها نیازمند مشارکت و همکاری مردم و مجموعه‌های اداری است.

استاندار کرمانشاه افزود: در تهران و دیگر شهر‌های بزرگ کشور، بسیاری از محلات با هماهنگی نیروی انتظامی، دارای نگهبان اختصاصی هستند و به این شیوه از اموال مردم حفاظت می‌شود.

او قرار دادن طلا‌های شخصی در بانک‌ها را یکی از راه حل‌های کاهش سرقت دانست و افزود: اگر فرهنگ نگهداری طلا‌ها در بانک، در جامعه گسترش یابد اینکار هم باعث تقویت اقتصاد خانواده می‌شود و هم موجب کاهش سرقت‌های این حوزه می‌گردد.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه سرقت‌ها را مختص حوزه اموال عمومی دانست و گفت: افزایش قیمت آهن، مس و سایر اقلام در کشور باعث شده افراد بزهکار به سمت سرقت کابل‌های برق و حفاظ‌های آهنی پل‌ها گرایش پیدا کنند.

بازوند ادامه داد: ادارات و دستگاه‌های دولتی باید با همکاری نیروی انتظامی و با انجام برنامه‌ریزی و به کارگیری تمهیدات مناسب، فرصت دزدی و سرقت را به سارقان ندهند و انجام این کار را دشوار کنند.

لزوم ساماندهی ضایعاتی‌ها

استاندار کرمانشاه بر لزوم ساماندهی جمع آوری زباله تاکید و گفت: در بسیاری از شهر‌های توسعه یافته، شهرداری‌ها زباله‌ها را تفکیک شده از شهروندان تحویل می‌گیرند و در کرمانشاه نیز باید اجرای این طرح به شکل پایلوت در محلات آغاز شود و سپس به کل شهر تعمیم داده شود.

بازوند افزود: با این کار بسیاری از معضلانی که توسط زباله گرد‌ها و خریداران ضایعات و باند‌های تشکیل شده حول محور آن‌ها قابل حل است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.