سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد؛

مشارکت مردمی و مدل تعاون احیاگر ارزش‌های مبتنی بر همبستگی و مسئولیت پذیری اجتماعی است

عماد تشکری گفت: در دنیای امروز مدل تعاون و مشارکت مردمی یکی از راه‌های رسیدن به پیشرفت و توسعه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به مناسبت روز جهانی تعاون گفت: در دنیای امروز، مشارکت مردمی یکی از راه‌های رسیدن به پیشرفت و توسعه است که این مهم از سوی همه محافل علمی کشور‌های جهان پذیرفته شده و مدل تعاون، به عنوان احیاگر ارزش‌های مبتنی بر همبستگی، مشارکت، اتحاد و مسئولیت پذیری اجتماعی مطرح می‌شود.

تشکری با بیان اینکه اتحادیه بین المللی تعاون اولین بار در سال ۱۹۲۳ میلادی اولین شنبه جولای را به عنوان روز جهانی تعاون نام گذاری کرد افزود: از آن پس هر سال، در کشور‌های مختلف برنامه‌هایی برای بالابردن سطح مشارکت مردم و ارتقاء قدرت تعاونی به عنوان یک ابزار موثر برگزار شده‌است.

او بر باور جایگاه و نقش واقعی تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی، تاکید کرد و گفت: با ارتقای مسئولیت پذیری اجتماعی، ضمن کاستن از حجم بالای مسئولیت‌های دولت و تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی، زمینه ورود ایده پردازان، نخبگان، صاحب نظران و سرمایه گذاران به عرصه اقتصاد و توسعه اشتغال را فراهم آورده است و همجواری تجربه، تخصص و جوانگرایی در این حوزه موفقیت‌های بزرگی را رقم می‌زند.

تشکری ادامه داد: تعاونی‌ها و فعالان این حوزه با نقش آفرینی در تولید، جذب سرمایه گذاری و اشتغال می‌توانند جهاد اقتصادی را به بهترین شکل اجرا کرده و در آینده نیز با همبستگی و تعامل بیشتر با یکدیگر، بهتر و سربلندتر در این حوزه نقش آفرینی کنند.

او به توسعه فرهنگ تعاون که در دستورات دینی به آن تاکید شده است، اشاره کرد و افزود: با توسعه فرهنگ تعاون می‌توان همدلی و همکاری برای توسعه اشتغال، رفع فقر و بیکاری، تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های محلی و توسعه سرمایه اجتماعی را گسترش داد.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، یزد را «پایتخت تعاون ایران» عنوان کرد و اظهار داشت: با تقویت روحیه کار جمعی و فعال شدن در تمامی عرصه‌ها در این زمینه پیشگام هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.