به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،مصطفی مولوی مدیرعامل سازمان قطارشهری تبریز گفت:این پنج واگن در قالب یک رام قطار تولیدی کارخانه ایریکو ابهر وارد تبریز شد و یک رام با پنج واگن دیگر نیز به زودی تحویل سازمان قطارشهری میشود.
اوافزود: با گذشت ۲۰ سال از زمان آغاز احداث قطارشهری در تبریز، امروز سیزدهمین رام قطارشهری وارد تبریز شده است و رامهای دیگر نیز به تدریج به سیستم ناوگان ریلی قطارشهری اضافه میشود.
او با بیان اینکه ۱۲ رام قطار قبلی ساخت چین است، گفت: اولین رام مونتاژ داخل سازمان قطارشهری تبریز در کارخانه ایریکو ابهر با مشارکت شرکت پوژن چین ساخته شده است.
مدیرعامل سازمان قطارشهری تبریز ادامه داد: هر رام شامل پنج واگن و قیمت آن حدود چهار میلیون یورو است که با احتساب یورو ۳۰ هزار تومانی، هر رام حدود ۱۲۰ میلیارد تومان ارزش دارد.
مولوی با بیان اینکه بودجه قطارشهری کاملا دولتی است، اظهار امیدواری کرد: با افزایش تعداد رام قطارها، فاصله زمانی بین ۲ ایستگاه کاهش یابد و مردم تبریز از قطارشهری استفاده بیشتری کنند.
طرح مطالعه پروژه قطارشهری تبریز در سال ۱۳۸۰ و عملیات اجرایی آن نیز سال ۱۳۸۴ آغاز شد و در ۱۳۹۴ بخشی از آن به بهره برداری رسید که این پروژه در پنج خط شامل چهار خط اصلی و یک خط حومه در مجموع به طول ۱۰۰ کیلومتر طراحی شده است.
در زمان کنونی فاز یک و ۲ خط یک قطارشهری تبریز به طول ۱۱ کیلومتر از ایستگاه ائلگلی تا ایستگاه میدان ساعت در حال بهرهبرداری است.
انتهای پیام/