مرغ، برای فروش آزاد هست و خبری از توزیع دولتی آن نیست/ وقتی گوشت سفید بال درمی آورد

مرغ در بازار پیدا نمی‌شود اما مرغ قطعه بندی شده و آزاد با قیمت‌های سرسام آور به وفور در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مرغ تا همین چند وقت پیش  آبی بر آتش گرانی گوشت قرمز و امید سفره هایی بود که کوچک تر شده اما مدتی است که تامین همین کالای اساسی هم با اما و اگرهایی رو برو است؛ از قیمت مصوب بیست و چهار هزار و نه صد تومان که به سختی در بازار پیدا می شود تا برخی گزارش های مردمی که از فروش مرغ با قیمت کیلویی سی و هشت هزار تومان خبر می دهد.

معلوم نیست چه اتفاقی می افتد که مرغ با نرخ مصوب دولتی مانند آب در زمین رفته می شود اما نرخ آزاد آن و یا به صورت قطعه بندی شده به وفور در فروشگاه ها وجود دارد.

توده کش، مدیر توسعه جهاد کشاورزی البرز در این باره گفت: موضوع توزیع مرغ برای شرکت های قطعه بندی کننده از دغدغه های ما و مرغداران است.

او افزود: مرغداران گله می کنند که چرا وقتی مجبور هستند مرغ را به نرخ دولتی بفروشند، فروش مرغ در مغازه ها و فروشگاه ها با نرخ آزاد انجام می شود.

توده کش گفت: دوستان نظارت باید بر این ماجرا دقت نظر داشته باشند.

او با بیان این که از آن جا که البرز تازه تاسیس است و ما فقط می توانیم ده درصد نیازهای خودمان را تامین کنیم، افزود: از زمان تاسیس استان،  متاسفانه اجازه تاسیس مرغداری در البرز داده نشده است.

مدیر توسعه جهاد کشاورزی البرز با اشاره به این که از استان های همجوار و معین مرغ تامین می کنیم، گفت: به دلیل موج گرما و کاهش میزان تولید در مرغداری ها، مرغ کمتری وارد استان می شود.

او افزود: وظیفه توزیع با ما نیست و صمت البرز باید در این زمینه پاسخ بدهد.

توده کش گفت: کمبود ناچیز است اما وقتی همین کمبود احساس می شود، بازار تقاضا گرم می شود ولی تامین مرغ به زودی بالا می رود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۳ تير ۱۴۰۰
بابا بسکنید این دست تو جیب مردم کردنها را جلوی زن و بچه شرمنده هستم