میراث سبز اصفهان، در خطر مرگ

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای‌سبز شهرداری اصفهان گفت: درختان حاشیه زاینده رود و مادی ها پس از تحمل تنش آبی در حال مرگ تدریجی هستند.

فروغ مرتضایی‌نژاد مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای‌سبز شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: بخشی از فضای سبز اصفهان میراث گذشتگان است، به عنوان مثال درختان چنار، سپیدار و کبوده که به دلیل جاری بودن انهار و روان بودن زاینده رود از گذشته‌های دور وجود داشته و پس از مرور زمان که زاینده‌رود دچار کم‌آبی و در نهایت خشکی مطلق شد این درختان در حاشیه مادی‌ها و رودخانه و خیابان‌های اصلی شهر روز به روز بیشتر دچار تنش خشکی شده اند و متاسفانه باید اذعان کرد زمان مرگ تعداد زیادی از آن‌ها فرا رسیده است.

او افزود: طرح آبیاری هوشمند نیاز به زیرساخت‌های پیشرفته‌ای دارد و اجرای آن در حال حاضر به دلیلی محدودیت‌ها امکان‌پذیر نیست، اما سایر روش‌های آبیاری درختان بر اساس نوع گیاه، شرایط خاک یا بستر، محل کاشت و میانگین دما بکار گرفته می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای‌سبز شهرداری اصفهان بیان کرد: یکی از معضلات خشک شدن درختان، زیاد شدن آلاینده‌ها و آلودگی زیست‌محیطی است که متاسفانه در چند سال اخیر، آمار روز‌های پاک کمتر شده و این یکی از بزرگترین نگرانی‌های سرسبزی شهر است.

مرتضایی‌نژاد ادامه داد: یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران شهر گرفتن حقابه اصفهان است که این موضوع کمک بسیار بزرگی برای جلوگیری از خشک شدن درختان و گیاهان می‌کند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.