مدیر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت آب بوشهر گفت: مطالعات حریم و بستر تالاب نایبند به پایان رسید و مساحت این تالاب ۳۳۹۰ هکتار تعیین شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین آذرپرا مدیر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: با توجه به قرارگیری تالاب نایبند در منطقه ویژه اقتصادی-انرژی پارس در شهرستان عسلویه و توسعه صنایع در این منطقه، نیاز بود که این تالاب حفظ شود و بر همین اساس تعیین حریم آن با توجه به مدل‌های هیدرولیکی و هیدروژئولوژیکی، دِبی‌های سیلابی و سوابق قدیمی انجام گرفت.

او افزود: با اجرای این طرح، مساحت تالاب حدود سه هزار و ۳۹۰ هکتار به دست آمد که این پهنه ۷/۱۴ کیلومتر با خلیج فارس مرز دارد.

مدیر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر آب، هوا، خاک‌شناسی و زمین شناسی را از جمله عوامل موثر بر مورفولوژی (ریخت شناسی) تالاب‌ها برشمرد و ادامه داد: با توجه به اینکه تالاب نایبند در اقلیم گرم قرار دارد، درختان حرا که به خشکی و شوری مقاوم هستند پوشش گیاهی این منطقه را تشکیل می‌دهد.

آذرپرا گفت: مطالعات حریم و بستر حدود هزار و ۵۶۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان انجام شده که  به طور تقریبی تمام رودخانه‌های اصلی استان را شامل می‌شود.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: بیشتر این مطالعات از محل اعتبارات ملی انجام گرفته و این روند امسال نیز ادامه خواهد یافت.

مدیر مهندسی رودخانه و سواحل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر ابراز امیدواری کرد به منظور حفظ و صیانت از رودخانه‌ها، مبلغی از محل اعتبارات استانی نیز به این دفتر تعلق گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.