نماینده روسیه در افغانستان از مخالفت روسیه با برنامه‌های آمریکا برای انتقال پایگاه‌های نظامی خود در آسیای میانه برای نظارت بر افغانستان خبر داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اوربند نیوز،  ضمیر کابلوف، نماینده روسیه در افغانستان در مصاحبه اخیر خود با یک خبرگزاری روسی از مخالفت روسیه با برنامه‌های آمریکا برای انتقال پایگاه‌های نظامی‌اش در آسیای میانه برای نظارت بر افغانستان خبر داد.

کابلوف با تاکید بر اینکه آمریکا نمی‌تواند و نباید پایگاه‌های نظامی‌اش را در منطقه ساماندهی کند، گفت: «ما پیام‌هایی در سطوح مختلف به آمریکا ارسال کرده ایم که  امیدوارم جدی گرفته شود.»

او حمایت روسیه از دولت موقت در افغانستان را ابراز کرد و گفت: «تصمیم نهایی در مورد پیکربندی و ساختار قدرت آینده این کشور باید توسط خود افغان‌ها اتخاذ شود.»

کابلوف با اشاره به پتانسیل ادامه مذاکرات صلح گفت: «ما به همکاری با یکدیگر در قالب تروئیکا‌ی گسترش یافته با مشارکت روسیه، آمریکا، چین و پاکستان ادامه می‌دهیم.»

او افزود: ما برگزاری دور بعدی مذاکرات صلح را در آینده نزدیک رد نمی‌کنیم. علاوه بر این، ما امکان برگزاری جلسه دیگری در قالب نشست مسکو را در ذهن داریم. همانطور که می‌دانید، این مذاکرات همه کشور‌های منطقه در اطراف افغانستان و همچنین آمریکا را متحد می‌کند.

در حالی که بیش از نیمی از نیرو‌های آمریکایی از افغانستان خارج شده اند، شایعاتی مربوط به تکمیل عقب نشینی این نیرو‌ها در چند روز اخیر منتشر شده است که نشان می‌دهد آمریکا در حال بررسی برنامه‌هایی برای تعیین پایگاه‌های منطقه‌ای ناظر بر افغانستان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.