یک متخصص اپیدمیولوژی گفت: جهش‌های ویروس کرونا قابل پیش‌بینی نیست با این حال سیاست‌های متناقضی را از ابتدای شیوع در کشور شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود یونسیان، متخصص اپیدمیولوژی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران طی گفتگوی زنده تلفنی با برنامه مثبت سلامت شبکه سلامت اظهار کرد: جهش‌های ویروس کرونا قابل پیش‌بینی نیست؛ برخی از این جهش‌ها اهمیت ندارد اما برخی دیگر جوامع را درگیر کرده است.

این متخصص اپیدمیولوژی با اشاره به سیاست‌های متناقضی که از ابتدای بحران کرونا در کشور شاهد بودیم،گفت: به محض اینکه با بحران ابتلا به کرونا مواجه می‌شویم، تردد وسایل نقلیه شخصی را محدود می‌کنیم و هیچ کنترلی بر روی تردد وسایل نقلیه عمومی نداریم.

او با اشاره به اینکه در این شرایط در وسایل نقلیه عمومی همچون اتوبوس، قطار و یا هواپیما تهویه مناسب وجود ندارد، بیان کرد: افرادی که در معرض تماس با یکدیگر نبودن،در اینجا کنار هم می‌نشینند و به محض خروج اتوبوس از ترمینال رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کمرنگ‌تر می‌شود، اما باید دید آیا واقعاً در اتوبوس‌ها یک در میان صندلی‌های اشغال شده است یا خیر.

یونسیان با اشاره به اینکه متاسفانه در مراسم‌ها و تجمعات مداخله‌ای را شاهد نیستیم، گفت: ما نگران فضا‌های سربسته هستیم که تهویه مناسبی ندارند، متاسفانه افراد در داخل اتاق‌ها بدون‌ماسک می‌نشینند و استدلال‌های مختلفی در خصوص عدم استفاده از ماسک بیان می‌کنند.

این متخصص اپیدمیولوژی تصریح کرد: متاسفانه رفتار‌های غلطی از سوی مردم و مسئولان دیده می‌شود، باید بر اساس مستندات علمی صحبت کرد به طور کلی سرعت انتقال ویروس دلتا از سایر ویروس‌ها بیشتر است، ویروس تهاجمی‌تر شده، اما احساس خستگی را در مردم، مسئولان، مشاغل و صنایع می‌بینیم لذا مردم نباید خسته شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار