منابع خبری از پرواز ۱۵ فروند جنگنده نظامی پنهانکار نیروی هوایی چین در صدمین سال تأسیس حزب کمونیست این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، چاینا میلیتری آنلاین در گزارشی از پرواز ۱۵ فروند جنگنده «جی-۲۰» به مناسبت صدمین سال تأسیس حزب کمونیست چین خبر داد و اعلام کرد این اولین بار است که این تعداد جنگنده نسل پنجم از چین به پرواز در می‌آیند. سال ۲۰۱۹ این کشور تنها ۳ فروند جنگنده جی-۲۰ را به هوا فرستاد.

«فو گیانشائو» تحلیلگر نظامی، با اشاره به این رزمایش تعداد جنگنده‌ها را شگفت‌انگیز خواند و نمایش این تعداد جنگنده را نشانه‌ای از پیشرفت چین در فناوریِ اینچنین تجهیزات نظامی دانست. او همچنین اعلام کرد که چین قطعاً تعداد بیشتری جنگنده در اختیار دارد و در مأموریت‌هایش از آن‌ها استفاده خواهد کرد.

یک تحلیلگر دیگر نظامی نیز این رزمایش را نشانه توانایی چین در ساخت انبوه جنگنده‌های پیشرفته پنهانکار دانست. این وبگاه در انتها افزایش تعداد جنگنده‌های چین را به معنای پیشرفت در زمینه هدایت و خلبانی آن‌ها دانست.

یکی از خلبانان جی-۲۰ در مصاحبه‌ای با سی‌جی‌تی‌ان، در این باره اعلام کرد که پیش از این خلبنان پس از تحصیلات خود باید با سه مدل جنگنده پیشرفته کار می‌کردند تا به درجه مطلوب برسند، اما اکنون این مراحل به شکل فشرده‌ای طی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار